تکمیل خیابان کامل منطقه ۲۱ در نیمه دوم ۱۴۰۰

شهر: خیابان کامل در منطقه ۲۱ پس از احداث معبر دوچرخه در حد فاصل بلوار گلها تا تهرانسر در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود.

محمدرضا سالمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۱ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اجرای خیابان کامل در این منطقه گفت: معبر انتخابی در محدوده این منطقه بلوار شاهد حدفاصل بلوار گل‌ها تا بزرگراه آزادگان است که در حال حاضر دارای پیاده رو های مناسب، ایستگاه اتوبوس، معبر سواره، تقاطع های ایمن شده بخصوص تقاطع موسوم به صدف (شاهد-تهرانسر) که اصلاحات کاملی دارد و نیز احداث معبر دوچرخه حد فاصل بلوار گلها تا تهرانسر ضلع شمالی که همه اقدامات آن انجام پذیرفته و ادامه آن در سال جاری تا آزادگان و برگشت از آزادگان تا گلها اجرا خواهد شد.

او درباره اجزای یک خیابان کامل توضیح داد: شورای اسلامی شهر تهران به منظور امنیت تمام کاربران و نه فقط سرنشینان خودروهای شخصی در یک اقدام همه جانبه دستور به طراحی معبری با عنوان خیابان کامل مطابق استانداردهای جهانی را صادر کرد که اجزای طراحی این خیابان‌ها بر اساس اصول طراحی های ترافیکی بسته به مکان متفاوت است اما در مواردی مانند زیرساخت پیاده، آرام سازی ترافیک، پیش‌بینی مسیر مخصوص دوچرخه با شانه‌های عریض و حمل و نقل عمومی مشترک است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۱ با بیان اینکه اعتباری برای احداث خیابان کامل روی کاغذ اعلام شده ولی هنوز عملیاتی نشده، ادامه داد: مسیر دوچرخه در بلوار شاهد از گلها تا تهرانسر احداث شده و بخش باقیمانده این خیابان کامل که در مجموع رفت و برگشت، سه هزار و ۴۰۰ متر طول دارد در شش ماهه دوم ۱۴۰۰ تکمیل می شود.

در برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری، خیابان کامل به معابری گفته می‌شود که به منظور ایجاد دسترسی امن، جذاب و راحت برای تمام کاربران شامل عابران پیاده، دوچرخه سواران، خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی طراحی و احداث شوند.

بر اساس استراتژی حاکم بر ایجاد «خیابان کامل»، حداکثر شیوه(مد) حمل و نقلی بر اساس رده عملکردی هر معبر در آن به منظور رفاه حال شهروندان تامین می شود.

موافقان این استراتژی، عقیده دارند که پیروی از این خط مشی‌ منافعی ازجمله بهبود امنیت، کاهش هزینه‌های حمل و نقل (شامل آلودگی، زمان سفر و ...)، ارائه راه حل‌های جایگزین برای خودروهای شخصی، تشویق کاربران به حفظ سلامت از طریق پیاده‌روی و دوچرخه سواری، ایجاد حس مکان و بهبود کارکردهای اجتماعی را برای شهرها در پی خواهد داشت.

خبرنگار: علی سی پی

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 10068

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =