افزایش تماس ها و درخواست های شهروندان در سامانه ۱۳۷

شهر: تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در همه مناطق به جز منطقه ۱۱ با افزایش مواجه بود و زمان پاسخگویی به پیامها در سال ۹۸ حدود ۸ ساعت سریع تر از سال ۹۷ بوده است.

به گزارش شهر، دی ماه سال ۱۳۸۴ بود که باتوجه به گسترش درخواست های مردمی، با بکارگیری بستر فناوری اطلاعات جایگزین، سامانه ۱۳۷ به تدریج از مرکز ارتباطات مردمی به مرکز هدایت و کنترل، ساماندهی و رسیدگی به معضلات شهری، شناخت مشکلات شهری و پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری تحت عنوان مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ ارتقا یافت.

سامانه ۱۳۷، اصول شهروند مداری، محله گرایی، مشارکت مردمی، رفع فوری مشکلات شهری وپاسخگویی به مشکلات شبانه روزی بدون وقفه را سرلوحه گسترش فعالیت های خود قرار داد، تا با شعار سرعت، دقت، صحت نیاز شهروندان را با مشارکت خود ایشان در کمترین زمان، به انجام رسانیده که نتیجه اقدامات فوق، افزایش آمار تماس های روزانه شهروندان با این سامانه است.

با توجه به همین رویکرد، آمارهای وضعیت پاسخگویی به پیامهای دریافتی از سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ شهرداری تهران از افزایش تماس‌های شهروندان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در همه مناطق به جز منطقه ۱۱ حکایت دارد.

همچنین زمان پاسخگویی به پیامها در سال ۹۸ حدود ۸ ساعت سریع تر از سال ۹۷ بوده است و ۹۹ درصد پیامها مختومه شدند که از این تعداد ۶۵ درصد درخواست ها به انجام رسیده و در ۳۵ درصد موارد نیز امکان اجرایی شدن از منظر کارشناس وجود نداشت.

بر اساس این گزارش ۹۷ درصد پیام‌ها به تایید انجام از طرف شهروندان منجر شده است. علاوه بر این، در سال ۹۸، دو میلیون و ۱۲۷ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ گرفته شده که بیش از ۷۰ درصد از درخواست ها و مطالبات شهروندان تهرانی مربوط به حوزه خدمات شهری بوده است.

پس از حوزه خدمات شهری، حوزه فنی و عمرانی با ۱۴.۷ درصد، شهرسازی و معماری با ۲۳.۳ درصد و حمل و نقل و ترافیک با ۱.۷ دهم درصد بیشترین تماسها را به خود اختصاص دادند و یک درصد درخواستها نیز مربوط به حوزه اجتماعی و فرهنگی بود. همچنین در سال ۹۸ در دو بخش «خدمات شهری» و «شهرسازی ومعماری» مطالبات شهروندان نسبت به سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است.

خبرنگار: علی سی پی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 10315

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =