شفافیت؛ مسیر غیر قابل بازگشت دوره پنجم مدیریت شهری

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباره آخرین اقدام های مدیریت شهری در بحث شفاف سازی عملکرد توضحاتی ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران یکشنبه شب -۱۹ اردیبهشت-در سلسله نشست های مجازی با کارشناسان و مدیران شهری با موضوع ارزیابی عملکرد مدیریت شهری میهمان نشستی با موضوع شفافیت و شهر شیشه ای، از ادعا تا واقعیت بود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران بیان این مطلب که شفافیت و پاسخگویی در شهرداری تهران به یکی از پایه های اصلی مدیریت شهری بدل شده و غیر قابل بازگشت است، ادامه داد: شفافیت و پاسخگویی به شدت باعث افزایش مشروعیت مدیریت شهری می شود و امروز بسیاری از افراد از شهردار تهران می پرسند که چه ریل و مسیری در این دوره قرار داده شده که غیر قابل بازگشت است ؛ به اعتقاد من شفافیت یکی از این ریل گذاری ها است.

محمدی افزود: از دید وزارت بهداشت  رتبه بندی شهرداری تهران در بین موسسات عمومی غیر دولتی از باب شفافیت، اول است و اقدام هایی مانند پژوهش ها، شناسایی پیمانکاران که در مناقصه شرکت می کنند از جمله اقدام هایی است که در این دوره از مدیریت شهری انجام شده است و به هر صورت این مسیری است که می تواند به عنوان الگوی دیگر دستگاه های اجرایی نیز قرار بگیرد.

او با تاکید بر این نکته که امروز شهرداری تهران بسیاری از داده های خود را از محرمانگی خارج کرده است ، تصریح کرد: یکی از افتخار های ما در شهرداری تهران این است که بسیاری از اطلاعاتی که پیش از آن برای مردم محرمانه بود را از محرمانگی خارج کردیم و در ادامه تلاش کردیم به دغدغه شهروندان و سوالات آن ها پاسخ دهیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به شفافیت ایجاد شده در بحث واکسیناسیون برای مقابله با کرونا در شهرداری تهران ادامه داد: هفته گذشته بهاره آروین عضو شورای اسلامی شهر تهران درخواست داشت که اطلاعات کارکنان بیشتر همسو و منطبق با شیوه نامه وزارت بهداشتی تکمیل و به اطلاع عموم برسد که این خواسته از هفته گذشته در دستور کار قرار گرفت و پیگیر انجام آن هستیم.

محمدی افزود: هر اتفاقی که در حوزه واکسیناسیون کرونا بین کارکنان شهرداری در حال انجام است اطلاع رسانی می شود و در مرحله تزریق دز دوم پاکبانان شیوه نامه جدید به کار گرفته می شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا خبر دریافت واکسن کرونا از سوی ۱۱ تن از همسران مدیران شهرداری تهران صحت دارد یا خیر گفت: این خبر کذب است و تنها انحراف اعلام شده همان  ۱۳ نفری است که پیش تر اعلام شد و باز هم تاکید می کنم تا رده ۴ مدیریت شهرداری تنها یک نفر واکسن کرونا دریافت کرده بود که او نیز از سمت خود عزل شد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 10363

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =