رکورد افتتاح پارک و احداث فضای سبز را شکستیم

شهر: شهردار تهران گفت: در همین دوره کوتاه مدیریت ما ۱۸ پارک افتتاح شده و افتتاح ۱۸ پارک دیگر را در دستور کار داریم و این یک رکورد برای تهران است و این در حالی است که در نقاط جنوبی تهران فعالیت های عظیمی برای توسعه فضای سبز در جریان است.

به گزارش شهر، پیروز حناچی در آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک شهرداری تهران و دانشگاه تهران در ایجاد باغ گیاه شناسی و پارک - موزه علم تاکید کرد: آخانی گفت که در ایران ۸ هزار گونه گیاهی داریم. امیدواریم با تلاش هایی که همکاران من در توسعه فضای سبز در شهر تهران دارند در محدوده و حریم تهران امضای این تفاهمنامه آغاز فعالیتی برای حفظ و حراست از گونه های گیاهی کشورمان باشد و این روند خیلی بیشتر توسعه یابد و فضایی فراهم شود که شهر و همه شهروندان و محققان دانشگاه از آن بهره ببرند.

او افزود: در شهریور ۹۶ و ابتدای مسئولیت مدیریت جدید شهری یک نظرسنجی از شهروندان تهرانی انجام شد. تهرانی ها دو معضل ترافیک و آلودگی هوا و محیط زیست به عنوان بزرگترین مسائل شهر تهران مطرح کردند. راه حل دو مشکل، توسعه فضای سبز و توسعه مسیرهای پیاده و پاک است. استفاده کمتر از سوخت های فسیلی و بهره بیشتر از انرژی های پاک هدف ماست و توسعه فضای سبز در محدوده قانونی یکی از اهدافی است که آن را دنبال می کنیم.

پیروز حناچی اضافه کرد: در همین دوره کوتاه ۱۸ پارک را افتتاح کردیم و ۱۸ پارک دیگر را در دستور کار داریم و این یک رکورد برای تهران است و این را مدیون تلاش همکارانمان در خدمات شهری و فضای سبز هستیم. در همین دوره کوتاه در نقاط جنوبی تهران فعالیت های عظیمی برای توسعه فضای سبز در جریان است. مثلا در هرندی ۳۵ هکتار پارک بهره برداری کردیم و در حال حاضر در منطقه ۱۸ پارکی به مساحت ۹ کیلومتر مربع در مرز حریم تهران در حال ساخت است و امیدوارم اینها باقیات صالحات باقی بماند.

او افزود: در فرهنگ ما درخت سمبل زندگی است و پیامبر قطع درخت را به قتل انسان تشبیه می کنند. در ساخت موزه علم تمام تلاش می کنیم پهنه ای به سمت شمال تهران در دستور کار قرار دادیم را با طرحی که در کمیسیون ماده ۵ تصویب می شود، به یک محور پیاده قوی با هدف توسعه قلمروی عمومی تبدیل کنیم و این سرمایه عظیمی برای تهران ایجاد می کند. کاری که شما در موزه علم می کنید بخشی از این ماموریت شهرداری است.

شهردار تهران، با تقدیر از زحمات نیروهای شهرداری برای گسترش و نگهداشت فضای سبز، گفت: امیدوارم ساخت این باغ گیاه شناسی به ثمر بنشیند و با همکاری دانشگاه تهران و دانشکده علوم فضای مناسبی در تهران جهت توسعه فضای سبز به وجود آید.

حناچی در پایان افزود: محمد علی مختاری (مدیرعامل مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر)، مصداق میراث فرهنگی است و به جهت سال های خدمت جزو نوادر سیستم دیوانی کشور و شهرداری تهران هستند و از معدود کسانی که پارکی در تهران به نام ایشان ثبت شده است و امیدوارم خداوند به ایشان صد سال عمر بدهد. ما هم ایشان را بازنشسته نمی کنیم تا در خدمت به مردم خدمت کنند. ایشان نماد خدمت به مردم هستند و هر جای تهران که بروید حاصل زحمات ایشان را ببینیم. امیدوارم امروز سنگ بنایی بگذاریم که برای آیندگان ادامه یابد و همه به آن افتخار کنیم.

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 10717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =