۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 1130

دیدار مجازی شهردار تهران با شهرداران آتن و سارایوو

پیشنهاد خواهر خواندگی تهران و آتن

شهردار سارایوو: شرایط سارایوو مناسب است/ شهردار آتن: در مبارزه با کرونا بر اساس یافته های دانشمندان پزشکی عمل کردیم/
پیشنهاد خواهر خواندگی تهران و آتن

شهر: شهردار تهران در دیدار های جداگانه ای با شهرداران آتن و سارایوو درباره تجربیات این دو شهر در مبارزه با کرونا و همچنین فعالیت های تهران در مواجه با این ویروس گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در دیدار مجازی با شهردار آتن، با اشاره به تلاش چهار ماهه ایران برای مهار کرونا گفت: پزشکان و مدیران کشور در یک تلاش تحسین برانگیز توانستند در مدت زمان یک ماه این بیماری را کنترل کنند. مدیریت شهری هم در این فاصله تلاش کرد هر روز چندین بار ناوگان حمل و نقل عمومی و ایستگاه های مربوطه و همچنین معابر عمومی را ضدعفونی کند که این اقدامات در کنترل بیماری نقش بسیاری داشت.  
حناچی افزود: آغاز سال نوی شمسی را در قرنطینه به سر بردیم و خوشبختانه با تلاشی که پزشکان و جامعه بهداشتی انجام دادند در کمتر از یک ماه توانستند آن را کنترل کنند و این اتفاق بزرگی بود. مدیریت شهری همچنین در دوران کنترل اپیدمی، حمل و نقل عمومی را تعطیل نکرد و روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی و ایستگاه های آن  دو بار ضدعفونی شدند.
 او با اشاره به سیاست گذاری برای انتقال بیماران با شرایط حاد به بیمارستان گفت: این سیاست باعث کم شدن بیماران مبتلا شد، بسیاری از مبتلایان در خانه ماندند و کرونا را شکست دادند. همین سیاست باعث شد میزان تلفات و بیماران کنترل شود. در حال حاضر نیز تلاش شده است استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری شود.
حناچی خطاب به شهردار آتن گفت: ایران در حقیقت با دو ویروس کرونا و تحریم جنگید در حالی که طبق عرف همیشگی در شرایط حاد کشورها به هم کمک کنند اما در ایران این اتفاق نیفتاد.  
شهردار تهران درخواست کرد که بین آتن و تهران یک قرارداد تفاهم خواهرخواندگی امضا شود که مورد استقبال شهردار آتن قرار گرفت.

پیروز حناچی شهردار تهران همچنین در گفتگوی مجازی با شهردار سارایوو گفت: ایران و شهر تهران چهار ماه است که درگیر کروناست و به نظر می رسد ایران از قله اول اوج اپیدمی این بیماری عبور کرده است و مدیران بخش سلامت می کوشند که شرایط تحت کنترل باشد. در ایران یک سیاست دیگر در نظر گرفته شد که درست بود و آن این که همه بیماران را در بیمارستان بستری نکنند این باعث شد که بیشتر بیماران در خانه تحت مراقبت سلامتی خود را زودتر به دست بیاورند.  
حناچی گفت: در روزهای اوج کرونا، ناوگان حمل و نقل شهری و ایستگاه های آن چند بار در روز ضدعفونی می شدند، تمامی مراکز مذهبی در این چند ماه تعطیل شد و شهرداری هم بسیاری از خدمات خود را به صورت دیجیتالی و اینترنتی ارائه دادند. اما اخیرا که میزان مبتلایان کم شده است مراکز مذهبی به تدریج باز شده است و شرایط به حالت عادی بر می گردد.  
شهردار تهران با بیان این که «معمولا همه کشورها می جنگیدند اما ما در ایران با دو ویروس کرونا و تحریم می جنگیم» گفت: با وجود تحریم ها، مدیران کشور ما با استفاده از تجربیات جنگ تحمیلی بسیاری از نیازهای کشور را برآورده کردند و هم اکنون در حوزه بهداشت، بسیاری از تجهیزات مثل ماسک و دستکش و دستگاه اکسیژن در کشور تولید می شود و نیازی به دیگران نداریم.  تنها مورد آزار دهنده این است ک در شرایط بحران مثل سیل و زلزله، کشورها برای کمک به هم تلاش می کنند و سابقه ندارد که در این شرایط، سایر کشورها شرایط را برای یک کشور دیگر سخت تر کنند!  این پیام را شما به اعضای کابینه و مردم شریف بوسنی و سارایوو برسانید که چه ظلمی در حق مردم ایران شده است.  


شهردار آتن: در مبارزه با کرونا بر اساس یافته های دانشمندان پزشکی عمل کردیم
در بخش دیگری از این دیدار مجازی، کوستاس باکویانیس، شهردار آتن با بیان اینکه آتن از اوج کرونا فاصله گرفته است، گفت: عبور آتن از شرایط اوج کرونا ادر سایه تصمیمات قاطع دولت و تلاش شهروندان بود و هم اکنون مدیران می کوشند شهر به حالت عادی برگردد و همچنین ورود گردشگر به این شهر هم آزاد شده است.
‌او  با بیان این که تمامی تصمیماتی که در یونان و آتن گرفته شد بر اساس یافته های دانشمندان پزشکی بود، افزود: شهرداری آتن در روزهای کرونا خدمات را به صورت دیجیتال ارائه می داد و از طرفی هم در قالب های مختلف بسته های حمایتی  برای آسیب‌دیدگان از کرونا ارائه شد. در برخی مقاطع هم برای بررسی شرایط شهروندان پیمایش خانه به خانه انجام شد و همچنین مکان هایی برای اسکان بی خانمان ها و معتادان متجاهر در نظر گرفته شد. از سوی دیگر شهرداری آتن در نظر دارد یک راهپیمایی و تظاهرات بزرگ درآتن با رعایت فاصله اجتماعی برپا کند.
‌ ‌باکویانیس با دعوت از شهردار تهران برای سفر به آتن گفت: تبادل تجربیات ملت ها در مقابله با کرونا می تواند بسیار ارزشمند باشد، در ضمن از راه اندازی اینستکس خوشحالم و امیدوارم این اتفاق به نزدیکی دو ملت ایران و یونان بینجامد.

شهردار سارایوو: شرایط سارایوو از نظر بیماری کرونا مناسب است
عبدالله اسکاسا، شهردار سارایوو هم در این گفتگوی مجازی گفت: از نظر بیماری کرونا شرایط در شهر ساریوو بسیار خوب است و از نظر بیماری کرونا شرایط سختی بر شهر حاکم نیست. در کل بوسنی و هرزگوین ۲۵۰۰ مبتلا وجود دارد و ۱۵۵ نفر قربانی این بیماری شدند. در سارایوو هم تاکنون تنها ۶ نفر قربانی این بیماری شده اند.  
او ضمن اعلام آمادگی برای کمک به تهران در زمینه مقابله با کرونا، از شهردار تهران دعوت کرد که به سارایوو سفر کند.


 

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 1130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =