خسارت ۱۰ میلیارد تومانی در هر ماه به خاطر کرونا

شهر: مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: پایش و غربالگری بیماران کرونایی در مجموعه شهرداری از اسفند ۹۸ و از کارکنان بهشت زهرا شروع و در سال اول بیش از ۹۰ هزار نفر از کارکنان غربالگری شدند.

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: اولین و مهمترین اقدام شرکت شهر سالم همکاری در بحث تشخیص و درمان بیماران کرونایی در ۱۹ مرکز درمانگاهی شهر سالم بود که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان با مراجعه به این مراکز پس از تشخیص، درمان و در بعضی مواقع به مراکز بیمارستانی ارجاع داده شدند. همچنین بسیاری از کارکنان شهرداری تهران را تحت پوشش پزشک خانواده و سیستم درمان در منزل قرار دادیم و از طریق تلفن گویا به صورت شبانه روزی مشاوره های تلفنی به آنها ارائه و اعزام پزشک، پرستار و درمان بالینی در منزل برای آنها انجام شد.

او با اشاره به پایش و غربالگری بیماران کرونایی در مجموعه شهرداری تهران افزود: این اقدام از اسفندماه ۹۸ و از کارکنان بهشت زهرا شروع و از ابتدا و پس از اعلام رسمی کرونا به تشخیص و پیشگیری کمک و جداسازی همکارانی که مشکوک یا مبتلا بودند را جهت ایمن سازی سایر همکاران انجام دادیم. در سال اول بیش از ۹۰ هزار نفر از همکاران را از همه واحدهای عملیاتی تا کارکنان، کارگران فضای سبز و پاکبانان شهرداری تهران غربالگری شدند.

چوبینه ادامه داد: در بحث آموزش‌ها از نخستین روزی که این بیماری در چین شناسایی شد و سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت هشدارهایی را اعلام کردند، آموزش‌هایی به صورت بولتن‌های مختلف و از طریق فضای دیجیتال به کارکنان شهرداری ارائه شد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران درباره کسانی که در شهرداری دچار بیماری و افرادی که به دلیل از دست دادن عضوی از خانواده خود، دچار سوگ می شدند، عنوان کرد: مرکز جامع تخصصی درباره سلامت روان همکاران در شهرداری قبل از کرونا پیش بینی شده بود و این کار با تیمی از متخصصین سلامت روان کشور شروع شد و در ایام کرونا توانستیم مشاوره های رایگان به همکاران در شهرداری ارائه دهیم. علاوه بر این خروجی های علمی نیز از این مساله داشتیم و مقاله‌هایی در این زمینه ارائه کردیم.

او درباره دیگر اقدام و عملکرد شرکت شهر سالم در ایام کرونا یادآور شد: حساسیت وزارت بهداشت را نسبت به واکسینه کردن و در اولویت قرار دادن واکسیناسیون کارکنان بهشت زهرا که بیشترین درگیری را با کرونا داشتند و در خط مقدم این جبهه بودند برانگیختیم و علاوه بر کارکنان بهشت زهرا، کارگران محل‌های اسکان کارگری در اولویت دریافت واکسن قرار گرفتند.

به گفته چوبینه پس از درخواست وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی از شهردار تهران مبنی بر همکاری‌های بیشتر شهرداری با آنها، شرکت شهر سالم در بحث پزشکی از راه دور به عنوان مبدع این موضوع به حوزه وزارت بهداشت کمک کرد.

او گفت: با همکاری معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران تلاش شد تا کسانی که در معرض خطر بیماری هستند و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند دورکار شوند و در همین جهت کمیسیون پزشکی شرکت شهر سالم این افراد را شناسایی کرد تا به این روند کمک کند. در مراکز درمانی شرکت شهر سالم تعداد زیادی از شهروندان تهرانی با تریاژ مجزایی که برای بیماران کرونایی و شبه کرونایی در نظر گرفته شده بود، ویزیت شدند و با وزارت بهداشت همکاری کردیم تا در مراکز درمانی و ایستگاه های مترو تست های رایگان کرونایی برای مردم انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه در شرایط کرونا، اجزای مختلف کشور دچار مشکلاتی به ویژه در بخش اقتصادی شدند، اضافه کرد: سه نفر از همکاران بخش درمانی شهر سالم جانشان را فدای سلامت مردم کردند و بسیاری از اعضای کادر درمان‌مان دچار بیماری شدند که این خسارتها قابل جبران نیست. اما برای تهیه مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش و کاهش روند خدمات درمانی که می توانست هزینه های شرکت را پوشش دهد، حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان به صورت ماهانه دچار خسارت شدیم.

خبرنگار:علی سی پی

۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 11356

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =