شناسایی مطالبات شهروندان نخستین گام هوشمندسازی شهر است

شهر: اولین گام هوشمندسازی شهر نیازسنجی و جستجوی مطالبات شهروندان است که در ادامه می تواند به رضایت شهروندان نیز منجر شود.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در افتتاحیه چهارمین همایش تهران هوشمند- دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰- گفت: موضوع شهر هوشمند تنها متعلق به تهران و ایران نیست بلکه  در کشورهای فقیر تا توسعه یافته نیز این موضوع دنبال می شود و مقوله ای جدی است که مدیران شهری و حتی ملی به دنبال تحقق آن هستند. 
او با اشاره به نقش شهر هوشمند در توزیع عادلانه منابع و ارتقای کیفیت زندگی افزود:  با توجه به محدودیت منابع و لزوم بهره گیری کیفی از آن، ضرورت دارد که نسبت به شهر هوشمند اقدام کنیم که در این راستا موضوع مشارکت شهروندان و بحث آموزش آنها بسیار حائز اهمیت است. 
نژاد بهرام ادامه داد: امروز اگر به مناسب سازی و ضرورت توجه به معلولان می پردازیم بر این مبنا است که این مسأله با ظرفیت های شهر هوشمند متناسب شده و این نشان دهنده مشارکت شهروندان است. 
این عضو شورای شهر عنوان کرد: بسیاری از ایستگاه های اتوبوس و بی آرتی هنوز مناسب سازی نشده است و همچنان احتیاج به پارک خودرو در شهر حس می شود و اگر این ظرفیت به عنوان یک نیاز از سوی شهروندان مطرح و اطلاع رسانی و ترویج انجام شود، نشان می دهد که مقوله هوشمندسازی در جای خود نشسته در غیر این صورت هوشمندسازی تنها تصویری زیبا از شهر خواهد بود. 
او یادآور شد: هدف هوشمند کردن شهر تهران است نه اینکه شهر هوشمند بسازیم و اولین گام آن نیازسنجی و جستجوی مطالبات شهروندان است که در ادامه می تواند به رضایت شهروندان نیز منجر شود. مباحثی مانند کاهش آلودگی و توسعه ظرفیت های سبز از  نیازهای تهران است که با مشارکت شهروندان می تواند آینده هوشمند تهران را معنا دار کند.
نژاد بهرام تاکید کرد: علیرغم اقدامات و تجارب مختلف، هنوز گامهای نخست را در مسیر هوشمندسازی تهران طی می کنیم. 
او با بیان اینکه در شهر  بارسلون اسپانیا طی ۱۰ سال میلیاردها دلار برای ایجاد شهر هوشمند هزینه شد اما به دلیل عدم مشارکت  شهروندان هوشمندسازی شهر انجام نشد، امروز اما با تغییر شهردار و رویکرد و توجه به مشارکت شهروندان این امر محقق شد، ادامه داد:  توصیه به شهرداری امروز و فردا این است که موضوع مشارکت شهروندان را جدی بگیرند و  زیر ساخت ها را بر  اساس نیازهای آنها طراحی و پیوندشان  با مدارس و دانشگاه‌ها را گسترده تر کنند و در کنار آن به آموزش نیز توجه ویژه ای  داشته باشند تا به موفقیت دست یابند.

خبرنگار: علی سی پی

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 11629

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =