شهرداری ها تسریع گر هوشمندسازی هستند

شهر: شهرداری یک شتاب دهنده بزرگ است که با  تسریع در روند هوشمند سازی کسب و کارها و فاصله گرفتن از روشهای سنتی مانند فروش تراکم می تواند درآمد خود را ارتقا دهد.  

به گزارش خبرنگار شهر، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری - دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰- در افتتاحیه چهارمین همایش تهران هوشمند گفت: در سالهای اخیر با توجه به حمایت های شهردار تهران 
اتفاقات خوبی در موضوع شهر هوشمند افتاده که گزارشهای بین المللی نشانگر آن است و  از آن جمله می توان به گزارش سال ۲۰۲۰ در بحث شاخص جهانی نوآوری اشاره کرد که بر اساس آن تهران جزو پنجاه شهر برتر در این حوزه است.
او با بیان اینکه هوشمندسازی پیش از هر چیزی بستری برای آموزش است، افزود: مسأله ای که در زندگی روزمره مردم هم می بینید و افراد مسن نیز بر اساس آموزش های مداوم با این مسایل فناوری ارتباط دارند و از اپلیکیشن های مختلف استفاده می کنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به عملکرد شهرداری در نگاه ویژه ای که به پهنه‌های نوآوری در تهران داشته، ادامه داد: بر اساس همین نگاه،  بسترهایی در دانشگاههای برتر در این حوزه در تهران شکل گرفتند و توسعه کارخانجات نوآوری در این دوره اضافه‌شده است و این مرهون بستر فوق العاده ای است که شهرداری ایجاد کرده است. همچنین می توانیم استارتاپ هایی داشته باشیم که  انجام خدمات شهری را برعهده بگیرند.
ستاری با بیان اینکه البته کسب و کارهای سنتی در مقابل روند هوشمند سازی مقاومت دارند، عنوان کرد: اما شهرداری یک شتاب دهنده بزرگ است که با  تسریع در روند هوشمند سازی کسب و کارها و فاصله گرفتن از روشهای سنتی مانند فروش تراکم می تواند درآمد خود را ارتقا دهد.  
او با تاکید بر این نکته که  مقاومت بخش سنتی بالاخره شکسته می شود، گفت: روند هوشمند سازی به درستی پیش می رود و  می توان این روند را تسریع کرد و این یک لزوم است که نتیجه آن در رنکینگ های بین المللی تهران  دیده  شد.

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 11634

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =