نمایش آثار برگزیده نمایشگاه کارتون «نمی‌تونم نفس بکشم» در فضای مجازی

تعدادی از آثار برگزیده نمایشگاه بین‌المللی کارتون «نمی‌تونم نفس بکشم» از هنرمندان ۲۷ کشور در فضای مجازی فرهنگ‌سرای اندیشه منتشر می‌شود.

به گزارش شهر، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید مسعود شجاعی طباطبایی مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی در تشریح برپایی این نمایشگاه عنوان کرد: بعد از اتفاق تلخ و ناگوار در آمریکا برای جورج فلوید به عنوان یک شهروند آمریکایی، یک پویش بین‌المللی به نام «نمی‌تونم نفس بکشم» برای اعتراض به نژادپرستی به راه افتاد.

او افزود: پیش از این، اتفاقات مشابهی در کشور آمریکا رخ داده بود اما متأسفانه مورد حمایت رسانه‌ها قرار نگرفت و بازتاب رسانه‌ای کمی داشت. همچنین آمار ویروس کرونا در این کشور به گونه‌ای است که ۷۰ درصد از جان‌باختگان سیاه‌پوست هستند، چرا که سفیدپوستان بیشتر از خدمات بهداشتی بهره می‌برند و این نشان‌دهنده تبعیض نژادی در حوزه بهداشتی برای شهروندان این کشور است.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی به واکنش رییس‌جمهور آمریکا در این خصوص اشاره کرد و گفت: واکنش رییس‌جمهور آمریکا در مورد قتل جورج فلوید حرکت خصمانه‌ای بود که خشم مردم آمریکا خصوصاً سیاه‌پوستان را بر انگیخت و هم‌اکنون نیز در حال تظاهرات در سطح خیابان‌ها هستند و این اتفاق به گونه‌ای رقم خورد که مردم معترض وارد محوطه کاخ سفید شدند.

شجاعی ادامه داد: به عنوان یک اتفاق جدی، این موضوع مورد توجه قرار گرفت و نیاز به یک واکنش سریع در سطح بین‌المللی برای اعلام این اعتراض بود و بهترین زبان برای گفتن این اعتراض زبان کاریکاتور است.

او یادآور شد: پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص از هم پاشی دولت آمریکا و اشاره به قتل آن شهروند آمریکایی، طبق هماهنگی‌های انجام‌شده مقرر شد تا یک نمایشگاه با عنوان «نمی‌تونم نفس بکشم» در سطح بین‌المللی برگزار شود.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: تا کنون از ۲۷ کشور در این رویداد شرکت کرده‌اند و بیش از ۷۰ اثر از هنرمندان بین‌المللی به دبیرخانه این رویداد در حوزه هنری انقلاب اسلامی ارسال شده است.

شجاعی در پایان تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نمایشگاه آثار ارسال‌شده ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه در محوطه بیرونی گالری‌های حوزه هنری برپا خواهد شد.

منتخبی از آثار این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی در صفحه مجازی فرهنگ‌سرای اندیشه به نشانی farhangsara.andishe  منتشر می‌شود.

۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 1184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =