واریز ۲۳۰۰ میلیارد تومان حاصل از فروش اوراق مشارکت ۱۳۹۹ تا پایان سال

شهر: پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت ۱۳۹۹ به مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری تهران واریز شود.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهر، درباره وضعیت فعلی اوراق مشارکت ۱۳۹۹، بیان کرد: اواخر ماه گذشته، اوراق مشارکت ۱۳۹۹ با عاملیت بانک شهر منتشر شد. اعتبارات شهرداری در بانک شهر موجود است و پیش بینی می‌شود که در شش ماه دوم مشکلی برای وصول وجود نخواهد داشت.

او با بیان اینکه اگر اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ هم وصول شود کمک بیشتری به حوزه حمل و نقل شهرداری خواهد شد، اضافه کرد: هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت ۱۳۹۹ برای مترو و ۴۵۰ میلیارد تومان هم برای اتوبوسرانی است. وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت ۱۳۹۹ درنهایت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. پیش بینی می‌شود تا پایان سال منابع لازم برای حوزه اتوبوسرانی و توسعه مترو تهران از محل فروش اوراق مشارکت ۱۳۹۹ به دست شهرداری تهران برسد.

هاشمی بیشترین تلاش فعلی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را بر تنظیم قراردادهای واگن از محل واگن ملی و شهرداری تهران ذکر کرد و گفت: مدیریت شهری درحال حل و فصل مشکلات خود با بانک شهر است تا امکان بهره مندی از دو قرارداد ۱۰۵ دستگاهی واگن را هم داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، برنامه‌های حمل و نقلی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۰ طبق برنامه ریزی و اهداف، دنبال می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره سایر اقدامات این معاونت تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری، توضیح داد: درحال حاضر تا پایان شهریور، افتتاح دو ایستگاه دیگر در خط ۶ و ۷ در دستور کار قراردارد. همچنین تا پایان نیمه نخست امسال، پایانه بزرگ اکباتان که به عنوان یک شهر زیرزمینی محسوب می‌شود تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد. توسعه شرقی خط ۴ و نیز توسعه شمالی خط ۳ نیز در دستور کار قرار دارد. عملیات حفاری خط ۱۰ مترو تهران نیز با سرعت درحال انجام است. رفع نواقص سایر خطوط مترو نیز در دستور کار قرار دارد.

۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 12012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =