تامین نیاز موکب‌ها از طریق ستاد خادم المنتظر

شهر: سعید صادقی گفت: کارکنان شهرداری تهران به صورت داوطلبانه با ذخیره اقلام و تجهیزات و با پشتیبانی و هماهنگی ستاد خادم المنتظر،وسایل مورد نیاز موکب‌ها را تامین کردند.

 سعید صادقی رئیس ستاد «خادم المنتظر» درباره پیشینه این ستاد به خبرنگار شهر گفت: مجموعه طرح « خادم المنتظر» طبق مصوبات و سوابق موجود در سال ۱۳۹۸ تشکیل شده که  اعضاء آن براساس ضوابط حقیقی و حقوقی انتخاب شدند. در طرح خادم المنتظر تلاش می‌شود اقداماتی در جهت فعالیت‌های خدماتی، فرهنگی،شهری و با بهره گیری از مشارکت‌های داوطلبانه پرسنل شهرداری تهران و سایر گروه‌های جهادی و مردمی در مناسک مذهبی و فرهنگی انجام شود.

صادقی درباره محدودیت‌های اعزام زائران به مراسم اربعین گفت: برای اعزام زائران به مراسم اربعین از سال ۱۳۹۸، محدودیت‌هایی وجود داشت و امسال برای رفع این مشکل با راه اندازی سایت «خادم یار» و همچنین سامانه «خادمیاران» به صورت اینترنتی مردم در ستاد خادم المنتظر ثبت نام کردند.

او درباره ثبت نام اعزام کارکنان شهرداری تهران افزود: همزمان با اطلاع رسانی ثبت نام از طریق پرتال شهرداری تهران و مناطق ۲۲ گانه به صورت سراسری انجام شد. در مجموع بیش از ۳ هزار نفر اعم از پرسنل کادر داوطلب، بازنشستگان شهرداری تهران و شهروندان، برای ستاد «خادم المنتظر»ثبت نام کردند، در مرحله بعد ۳۰۰ نفر از افراد که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند انتخاب شدند و در نهایت از این تعداد، ۶۰ نفر(معادل نیمی از نفرات اعزامی در سال ۹۸) به کشور عراق اعزام شدند. لازم به ذکر است حدود ۲۰ نفر از این افراد با هزینه شخصی خود به کشور عراق سفر کردند.

صادقی در تشریح اقدامات اجرایی ستاد خادم‌المنتظر، گفت: کارکنان شهرداری تهران به صورت داوطلبانه اقلام و تجهیزات در ۳ نقطه (موکب ۸۲۸ – موکب ۷۰۷ شهرداری تهران – موکب امام علی «ع» عمود ۹۹۸ مشترک ایرانی و عراقی) ذخیره کردند. از سوی دیگر تیم اجرایی اعزامی جهت پشتیبانی و هماهنگی با نیرو های مردمی و مواکب در محل مستقر بودند.اقلام مورد نیاز موکب‌ها از سوی نیروهای داوطلب ستاد مانند، کیسه زباله و موادضدعفونی کننده و... تامین شده است.

۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 13487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =