بررسی راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات عمرانی در منطقه ۲۰

شهر: عصر روز پنجشنبه ششم آبان ۱۴۰۰، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن بازدید میدانی از سطح معابر و پروژه های عمرانی ناحیه ۴ منطقه ۲۰، مشکلات و نیازهای عمرانی این محدوده از جنوب پایتخت را پایش و ارزیابی کرد.

به گزارش شهر، عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همزمان با نشست نظارت ستادی شهردار تهران از منطقه ۲۰، به ناحیه ۴ این منطقه رفت تا به اتفاق معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه، شهردار ناحیه مربوطه و تنی از چند از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به بررسی و پایش میدانی مشکلات عمرانی و در عین حال ظرفیت‌های اجرایی موجود برای رفع این کاستی‌ها بپردازد.

در بخش نخست این نشست که در ساختمان شهرداری ناحیه ۴ منطقه ۲۰ برگزار شد، ضمن معرفی ناحیه و ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها و مشکلات موجود، مواردی از قبیل لزوم ارائه طرح‌های بالادستی در خصوص محدوده صنعتی شمال ری، بهره گیری از اراضی بایر در جهت ارتقای سرانه‌های فرهنگی و ورزشی، موانع اجرایی موجود در مسیر احداث ادامه بلوار شهید چمران و نیز اثربخشی این پروژه در رفع گره‌های ترافیکی و آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مشکلات شهرداری ناحیه در حوزه برگزاری مناقصات و ارجاع کار به پیمانکاران و اختیارات نواحی در حوزه عقد قراردادها به ویژه پروژه‌های نگهداشت نهر، جدول و پیاده رو از دیگر موارد مطرح شده در این بخش از نشست بود.

در بخش بعدی نشست، برنامه‌های عمرانی سال ۱۴۰۰، میزان پیشرفت پروژه‌های مصوب و مشکلات و موانع اجرایی موجود در مسیر تکمیل این طرح‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا گزارش معاون فنی و عمرانی در خصوص مشکلات و ظرفیت‌های موجود منطقه ۲۰ به شهردار تهران، علاوه براحصاء نیازها در سطح نواحی، حاوی جزئیاتی راهگشا در سطح کل این منطقه نیز باشد.

شعبانی، طی سخنانی در این نشست هدف مدیریت شهری از بازدید میدانی از سطح نواحی را شناسایی مشکلات، نیازها و ظرفیت های موجود در مقیاس کوچکترین واحدهای تقسیم بندی شهری یعنی محلات و نواحی دانست و اجرای پروژه‌های کوچک اما پربازده را به عنوان راهکاری موثر در جهت حل مشکلات عمرانی شهروندان برشمرد.

او با بیان آنکه رفع بخش قابل توجهی از مشکلات عمرانی شهروندان با اجرای اقدامات نسبتا کم هزینه قابل رفع است، گفت: حتی می‌توان بسیاری از نقاط کور ترافیکی را ضمن اصلاحات هندسی و اجرای اقدامات عمرانی کم دامنه ساماندهی کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به سپری شدن بیش از نیمی از مدت زمان اجرای برنامه سال ۱۴۰۰، نشست‌های نظارت ستادی را فرصتی مغتنم برای ارزیابی میزان به ثمرنشستن اهداف و برنامه‌ها ذکر و عنوان کرد: باید سهم عوامل مختلف در میزان پیشرفت یا عدم توفیق برنامه امسال ارزیابی شود تا حتی در صورت لزوم به اصلاح برنامه اقدام کرد.

به گفته شعبانی، استمرار این نشست‌ها در سایر مناطق شهرداری تهران، مدیریت شهری را در شناسایی و درک آسیب‌ها، مشکلات و موانع اجرایی و نیز اتخاذ تدابیر راهگشا در این زمینه یاری خواهد کرد.

۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 13955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =