از ۱۶هزار تلفات در حوادث رانندگی ۲۵درصد درون شهری است/لزوم فرهنگ سازی و آموزش

دبیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک و دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه مقرر شده سهم ۶۰ درصدی جرایمی که وصول می‌شود، برای رفع نقاط حادثه خیز به شهرداری‌ها داده شود، گفت: براساس آخرین آمار، ۱۶هزار تلفات در حوادث رانندگی رخ داده که ۲۵درصد آن درون شهری و ۷۵ درصد برون شهری و در روستاها بوده است.

به گزارش خبرنگار شهر، پوریا محمدیان، در بیست و هشتمین نشست تخصصی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که صبح امروز -سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰- برگزار شد، گفت: ما با محدودیت در بودجه مواجه هستیم با این حال در سر فصل‌هایی که هر ساله تخصیص داده می شد، اعتبارات تخصیص داده می‌شود، اما نیازها  بیشتر از سابق شده است.

دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ادامه داد: هم اکنون به این جمع‌بندی رسیده ایم که آموزش و فرهنگ سازی یکی از نقاط ضعف ما در حوزه‌ های شهری بوده است. بنابراین در سال ۹۹ آیین نامه انضباط اجتماعی از سوی دولت براساس موادی از قانون احکام دایمی مصوب و ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه این اقدام برای ایجاد نظم و انضباط ترافیکی در حوزه شهری و برون شهری مصوب شده، توضیح داد: در این آیین نامه وظایف دستگاه ها مشخص و در حوزه شهری دستورالعملی به وزارت کشور تکلیف شده است که باید به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شد.

محمدیان مهم‌ترین رویکرد آیین نامه انضباط اجتماعی را افزایش و ارتقای ایمنی و توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: تمام تکالیف در این آیین‌نامه مشخص شده است، سالانه گزارش را از شهرداری باید دریافت کنیم و به دولت گزارش کنیم.

او همچنین درباره واریز درآمدهای حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی بیان کرد: مقرر شده تا سهم ۶۰ درصدی جرایمی که وصول می‌شود، برای رفع نقاط حادثه خیز به شهرداری‌ها داده شود.

دبیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک و دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با ارایه آماری از میزان تصادفات رانندگی هم گفت: براساس آخرین آمار، ۱۶هزار تلفات در حوادث رانندگی رخ داده که ۲۵درصد آن درون شهری و ۷۵ درصد برون شهری و در روستاها بوده است.

او ادامه داد: ۲۵ درصد حوادث درون شهری ۴ هزار تلفات داشته که این میزان در شهرها پراکنده  است. البته باید کاهش تلفات داشته باشیم. در نرم کشوری تصادفات ۴۹درصد مربوط به عابران پیاده و ۴۰درصد مربوط به موتور سیکلت سواران است.

به گفته محمدیان، ۶۰ درصد تلفات در بیمارستان ها رخ می‌دهد که باید آنها هم مورد رصد قرار بگیرند.

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 16866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =