خداکرمی: تضمین آینده تهران هدف شورای پنجم است

شهر: شورای پنجم به جای تمرکز بر اقدامات چشمگیر منطقه ای به دنبال اقداماتی است که آینده تهران را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار شهر، در مراسم رونمایی و امضای تفاهمنامه ساخت تصفیه خانه فاضلاب «خرگوش دره» منطقه ۲۲ مابین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب تهران که صبح  شنبه، (۷ تیر) در ساختمان اصلی شهرداری تهران برگزار شد، برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله محسن هاشمی، رئیس شورای شهر، زهرا صدراعظم نوری، ناهید خدا کرمی و آرش حسینی میلانی حضور داشتند. 

در این مراسم زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: شهرداری در راستای شعارها و مطالباتی که شورای اسلامی شهر تهران داشت به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کرده است . مسأله آب، حفاظت از باغات و فضای سبز مسائل مهمی در شهر تهران هستند و تفاهم نامه بین شهرداری و آبفا از اقدامات خوب در دوره پنجم شورا و شهرداری است و اگر به خوبی اجرا شود می تواند اثرات خوبی برای آبفا و شهرداری داشته باشد. این تفاهم نامه برای شهرداری و آبفا برد -برد است.

می توانیم پایتخت را برای هر شرایطی در آینده پیش بینی و تضمین کنیم

ناهید خدا کرمی، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز گفت: شورای پنجم و مدیریت شهری فعلی سلامت همه جانبه نسل آینده و آینده پایتخت را مد نظر قرار داده اند. از منافع روزمره که می توانست خیلی چشمگیر باشد چشم پوشی کردیم و به دنبال ۱۰۰ سال اینده و توسعه پایدار هستیم.

خداکرمی افزود: اگر می خواستیم به همان منوال ساخت و ساز که شهر را نابود می کند پیش برویم قطعا آیندگان ما را نمی بخشیدند. با جدیت به دنبال آن هستیم که وضع شهر تهران برای آینده تضمین شود. بعضی برنامه ها دیده نمی شود اما تبعات آن می تواند آینده شهر را تضمین کند. ما می توانیم پایتخت را برای هر شرایطی در آینده پیش بینی و تضمین کنیم.

آب های سطحی در نقاطی از تهران وارد فاضلاب می شوند

آرش میلانی، از دیگر اعضای شورای شهر نیز گفت: تهران اگر بخواهد ظرفیت آب مورد نیاز را با شرایط محلی تضمین کند، نمی تواند بیش از ۳ میلیون جمعیت داشته باشد. اکنون در آستانه یک تغییر پارادایم در تهران هستیم و  در ۱۱ سال آینده باید از ۷ میلیون به ۱۵ میلیون مترمکعب پساب برسیم.

میلانی بیان کرد: در شهر تهران همچنان نقاط وجود دارد که آب های سطحی وارد فاضلاب می شوند و به ویژه در منطقه ۱۱ و خیابان ولیعصر این اتفاق رخ می دهد. در بحث پایش کیفیت آب های سطحی بودجه ای در نظر گرفته شده که انتظار می رود این بودجه هدفمند مصرف شود.

او ادامه داد: اکنون کیفیت آب سطحی بسیار مهم است و برای ایجاد این کیفیت هماهنگی یکپارچه از دربند تا جنوب شهر تهران لازم است و اگر هماهنگی نباشد نمی توانیم برای فضای سبز تصمیم گیری درستی داشته باشیم.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 1732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =