از اعزام ۱۶۰ تیم آتش‌نشانی به محل حوادث چهارشنبه سوری در تهران تا فوت ۱۳ نفر در کشور

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعزام ۱۶۰ تیم آتش نشانی به محل حوادث چهارشنبه سوری در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، به رغم توصیه های سازمان های امدادی مبنی بر توجه مردم به رعایت ایمنی در مراسم چهارشنبه سوری امسال، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از اعزام ۱۶۰ تیم اطفای حریف در نقاط مختلف تهران تا کنون خبر داده است. این در حالی است که به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور تا کنون ۱۳ نفر جان خود را در جریان این مراسم از دست داده اند و طبق اخرین آماری که سرپرست اورژانس شهر تهران اعلام کرده نخستین فرد فوت شده در آخرین چهار شنبه سال بر اثر انفجار ماده محترقه در شهر قدس استان تهران بوده و بیشتر مصدومانی که به بیمارستان های شهر تهران منتقل شده اند نیز مرد بوده اند.

جلال ملکی در آخرین گزارش خود از حوادث چهار شنبه سوری در شهر تهران اعلام کرد که تا ساعت ۲۰ و ۳۰دقیقه امشب ۱۶۰ تیم آتش نشانی به محل حوادث مختلف در کل شهر تهران اعزام شده اند.

هر چند وی براین باور است که حوادث گزارش شده در اخرین چهار شنبه سال ۱۴۰۰ به نسبت زمان مشابه خود در سال گذشته کاهش داشته است، اما گزارش سه مورد انفجار مواد محترقه در منازل مسکونی شهر تهران و مصدومیت یک جوان ۱۴ ساله در جریان این اتفاق از مهمترین حوادثی بوده که تا کنون در شهر تهران روی داده است.

آمارهای سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران حکایت از آن دارد که بیشتر حریق هایی که ازطریق تماس های مردمی به سازمان آتش نشانی گزارش شده مربوط به آتش سوزی سطل های زباله و فضای سبز شهری بوده است.

نخستین فوتی آخرین چهارشنبه سال ۱۴۰۰ در شهر قدس تهران

همچنین سرپرست سازمان اورژانس تهران اعلام کرد نخستین جان باخته چهار شنبه سوری یک شهروند در شهر قدس بوده که ب دلیل شدت سوختگی هویت وی نیز تا کنون مشخص نشده است.

به گفته یحیی صالح طبری این حادثه در ساعت ۱۲:۳۹ دقیقه امروز ظهر در شهر قدس روی داده است که در جریان آن ۳ نفر دچار حادثه شدند که یک نفر در محل جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر نیز به بیمارستان شهید مطهری منتقل شده اند.

وی به این مساله نیزاشاره کرد که تا این لحظه ۹۰ درصد از مصدومان آقا و ۱۰ درصد نیز خانم بوده اند و ۶۱ درصد از مصدومان نیز در گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال قرار دارند.

۱۳ جان باخته در آخرین چهار شنبه سال

در این میان آمارهای رئیس اورژانس کشور حکایت از فوت ۱۳ نفر در کل کشور بر اثر انفجار مواد محترقه دارد که در این میان بیش از ۲۰ نفر نیز در ICU بستری شده اند.

طبق گزارشی که جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با اخبار ۲۰:۳۰ ارائه کرد، تعداد مصدومان این روز در کل کشور به ۸۱۴ نفر رسیده که ازاین تعداد ۱۴۲ نفر بستری شده اند، ۲۰ نفر در آی سی یو هستند و ۶۳ نفر دچار قطع عضو شده اند. این در حالی است که ۲۴۳ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب دیدگی شده اند و ۳۴۵ نفر نیز دچار سوختگی با درصدهای متفاوت هستند.

وی همچنین تاکید کرد هر چند در سال گذشته تعداد جان باختگان چهارشنبه سوری ۹ نفر بوده اند اما امسال تا این لحظه ۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گفته میعادفر، بیشترین آمار مصدومان چهارشنبه سوری متعلق به تهران با ۱۴۹ مصدوم و بعد از آن آذربایجان شرقی با ۸۷ مصدوم و آذربایجان غربی با ۶۵ مصدوم بوده است.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
کد خبر: 19197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =