اقامه نماز جماعت روز طبیعت در بیش از ۱۲۰ بوستان پایتخت/الگوبرداری ستاد اقامه نماز کشور از ابتکار شهرداری تهران

حجت الاسلام جواد صادق زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت: امسال همزمان با روز طبیعت و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی ، مراسم سخنرانی و اقامه فریضه ظهر و عصر به صورت جماعت در فضای باز بیش از ۱۲۰ بوستان اصلی تهران برگزار خواهد شد .

به گزارش شهر، حجت الاسلام جواد صادق‌زاده دبیر شورای عالی نماز و امر به معروف شهرداری تهران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با برنامه ریزی های انجام گرفته و همکاری سازمان بوستان ها در قبل و حین ایام نوروز، این برنامه در بوستان های اصلی شهر تهران و حومه ، با عنایت به باز بودن آنها طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا  و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برپا خواهد شد .

مشاور شهردار تهران با اشاره به استقبال گسترده شهروندان در سال های گذشته از اجرای این طرح گفت : در این راستا طی هماهنگی های انجام گرفته با سازمان بوستان ها و فضای سبز و شهرداری های مناطق ۲۲گانه شهری ، فضاهای مناسب تری برای اقامه فریضه جماعت در نظر گرفته شده است؛ بطوریکه با توجه به توصیه های بهداشتی و در صورت مساعد بودن هوا ، اقامه نماز در فضای باز بوستان ها انجام خواهد گرفت .

رئیس مرکزفعالیتهای دینی ادامه داد : ائمه جماعات اعزامی به بوستانهای شهر از یکساعت قبل از اذان ظهر پاسخگوی سؤالات شرعی شهروندان عزیز خواهند بود و پس از اقامه نماز جماعت نیز در رابطه با تجدید حیات دینی و معنوی هموطنان در سال جدید همزمان با تجدید حیات طبیعت، موضوع حفظ منابع طبیعی و حراست از درختان ، عدم تخریب محیط زیست و نگهداری و حراست از بوستان ها به گفتگو خواهند پرداخت .

مشاور شهردار تهران با بیان این مطلب که اقامه نماز جماعت در چندین نقطه از بوستان های بزرگ مقیاس برگزار می شود ، گفت : با عنایت به گستردگی فضای مورد استفاده شهروندان و مسافران عزیز در بعضی بوستان های بزرگ مقیاس شهر نظیر بوستان یاس،ملت ،نهج البلاغه، ولایت، گفتگو، قائم و چیتگر ، چندین نماز جماعت به طور همزمان برپا خواهد شد .

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای اقامه با شکوه نماز جماعت ظهر روز طبیعت در سراسر پایتخت خاطرنشان ساخت : ستاد اقامه نماز کشور از این ابتکار شهرداری تهران استقبال کرد و با هماهنگی انجام گرفته با ستاد اقامه نماز کشور این حرکت به عنوان الگوی مناسب در بوستانهای سراسر کشور اجرا خواهد شد .

انتهای پیام 

۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 19544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =