تداوم برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به شور و نشاط معنوی مساجد و محله های تهران در ماه مبارک رمضان، خواستار تداوم تلاش ها برای حفظ معنویت حاصل از این ماه در ایام دیگر سال در کلانشهر الگوی جهان اسلام شد.

به گزارش شهر، حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده مشاور شهردار تهران، با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از برگزاری طرح قرآنی چلچراغ در سی شب ماه مبارک رمضان در مساجد محوری پایتخت گفت: در سال جاری سعی شد مطالبه رهبری مبنی بر قطب قرآنی شدن مساجد با عزم و همت جدی پیگیری شود .  

رئیس مرکز فعالیتهای دینی با بیان مطلب فوق افزود : امسال، سومین دوره طرح برپائی کرسی های تفسیر قرآن کریم سی روز، سی درس با رویکرد ترویج سبک زندگی قرآنی و تبیین رفتار قرآنی بر اساس نیازهای جامعه امروز در بیست و دو مسجد محوری پایتخت-هرمنطقه،یک مسجد_ برگزار شد . علاوه بر این، در هر روز ماه رمضان این طرح در فضای مجازی(کانال های پیام رسان مساجد ، سرای محلات ، سایت اینترنتی شهرداری تهران و سامانه تهران من) برای شرکت عموم هموطنان و پورتال داخلی شهرداری جهت شرکت کارمندان برگزار شد .

مشاور شهردار تهران برگزاری طرح قرآنی چلچراغ را در راستای تلاش برای تحقق مطالبه رهبری مبنی بر اینکه مساجد را باید پایگاه قرآنی کشور شود دانست، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای ماه مبارک رمضان مطالبه فرمودند که جلسات جمع خوانی قرآن کریم در مساجد پس از ماه رمضان نیز ادامه داشته باشد لذا برنامه‌ریزی خواهیم کرد با کمک مدیریت شهری پایتخت ، این مطالبه در حد مقدورات اجرایی شود .

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به مهم ترین برکات ، آثار و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان در سطح جامعه ابراز داشت: یکی از اصلی ترین این آثار ناظر به بحث تقویت سلامت روحی و روانی فرد و جامعه است که در ابعاد مختلف ، نتایج آن را در این ماه مشاهده می کنیم.

وی افزود: به طور خاص بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی و فرهنگی که در ماه رمضان به برکت معنویت ایجاد شده، کاهش چشم گیری پیدا می کند و آمار موجود ، صحت این ادعا را ثابت می کند. ضمن آن که جدای از بحث آمار، رصد کلی فضای جامعه نیز مؤید این تغییر و تحول ارزشمند است.

رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران در پایان تصریح کرد : محافل تفسیر قرآن کریم که از ابتدای ماه بهار قرآن شروع شد تا امشب در مساجد منتخب شهر تهران با مشارکت ستاد تفسیر قرآن کریم و مجموعه درسهایی از قرآن با نظارت مستقیم حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه دارد و بنابر گزارش ها و تصاویر دریافتی از مساجد، استقبال شهروندان از این برنامه ، مطلوب بوده است بطوریکه بعضی ائمه جماعات خواستار ادامه برگزاری این طرح در مساجد خود شدند .  

انتهای پیام

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 21016

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =