رشد شهر با ایده‌های خلاقانه نوجوانان

شهردار منطقه۹ میزبان نشستی متفاوت با ۳۰عضو نوجوان فعال در حوزه مدیریت شهری بود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه از برگزاری نشست مشورتی با حضور نوجوانان فعال حوزه مدیریت شهری با موضوع اوقات فراغت تابستان و بررسی مسائل شهری و نیازهای نوجوانان خبر داد و گفت: هدف از این نشست تبیین گام دوم انقلاب اسلامی برای نوجوانان، تقویت هویت بومی کودکان و نوجوانان شهر، تقویت اعتماد به نفس و حس مشارکت اجتماعی و شناخته‌شدن بیش‌تر توانمندی‌های اعضای ستاد است.
وی با بیان اینکه نوجوانان و نسل چهارم انقلاب بایستی گام دوم را سرلوحه فعالیت ها و سبک زندگی خود قرار دهند، افزود: علیرغم تلاش‌های دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام و انقلاب، بیانیه گام دوم نشان داد که کشور برای ۴۰سال دوم انقلاب اسلامی هم برنامه‌ریزی کرده و این بیانیه دارای پیام های متعدد است که یکی از این پیام ها واگذاری مسئولیت و ماموریت به نسل جدید برای اداره کشور است.
شهردار منطقه۹ با اشاره به اینکه نسل چهارم انقلاب اسلامی، جنگ، انقلاب و خیلی از سختی‌های دیگر را ندیده است، عنوان کرد: این نسل بیشتر از نسل‌های گذشته مورد هجمه دشمنان قرار دارد و خوشبختانه در این نشست با نوجوانان باسوادی به گفت‌وگو نشستم که با توانمندی های خود نقشه های شوم دشمن را نقش برآب می کنند.
مرتضوی تاکید کرد: کارگروه تخصصی باید در اسرع وقت تشکیل شود و در این کارگروه ها نوجوانان در خصوص مسائل اجتماعی و مدیریت شهری، ایده‌های ناب و قابل‌ تحقق خود را برای رشد شهر ارائه کنند و مدیریت شهری نیز از این ایده های نوآورانه و خلاقانه استقبال می کند. 
وی ضمن تشکر از مطالبه‌گری نوجوانان شرکت‌کننده، خاطر نشان کرد: آن بخش از مطالبات نوجوانان را که جزو وظایف آن ها است، حتماً مدنظر قرار می‌دهیم و مطالباتی را هم که در حیطه وظایف و اختیارات آن ها نیست، در قالب مکاتباتی با مسئولان ذیربط در میان می‌گذاریم.
در ادامه اعضای ستاد نوجوانان فعال حوزه مدیریت شهری، پیشنهادهای خود را با شهردار منطقه۹ در میان گذاشتند و کمبود امکانات تفریحی و ورزشی مخصوص نوجوانان در شهر، امنیت در بوستان ها و فضاهای تفریحی، کمبود فضاهای فرهنگی و هنری، تنوع بخشیدن به کلاس های آموزشی و مشاوره تحصیلی، افزایش ساعت کار کتابخانه های عمومی در منطقه، برگزاری دوره های مهارت آموزی و کارآفرینی برای نوجوانان را از مهمترین دغدغه های خود عنوان کردند.
گفتنی است، نشست صمیمی شهردار منطقه۹ با حضور ۳۰عضو فعال ستاد نوجوانان با هدف برنامه ریزی اوقات فراغت تابستان برای کودکان و نوجوانان و تشکیل کارگروه های تخصصی ستاد نوجوانان در سال۱۴۰۱ در سالن اجتماعات منطقه برگزار و در پایان از نوجوانان فعال در برنامه های اجتماعی و فرهنگی ۱۴۰۰ تقدیر شد.

انتهای پیام 

۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 22983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =