سامانه مجازی فرصت های سرمایه گذاری رونمایی می‌شود/امضای تفاهم‌نامه با سازمان بورس و اتاق بازرگانی ایران

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از راه اندازی دبیرخانه دائمی و سامانه محازی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در تهران خبر داد و گفت: همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری اختتامیه ای ندارد و با رونمایی از سایت فرصت های سرمایه گذاری سرمایه گذاران می توانند از طرح ها و پروژه های قابل سرمایه گذاری شهر تهران مطلع شوند.

به گزارش خبرنگار شهر، ابوالفضل فلاح در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری که با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، مسئولان دولتی، سفرای کشورهای خارجی و سرمایه گذاران   امروز  چهارشنبه -۱۵ تیر ۱۴۰۱- در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت:همایش های سرمایه گذاری در کشور و در دنیا به دلیل اینکه عرضه فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در آن روی می دهد، مهم است.

وی با اشاره به سه اجرای سه مدل برنامه ریزی در برگزاری این همایش افزود: رکن اول  بسته فرصت های سرمایه گذاری ، رکن دوم تعیین و شناخت بازار سرمایه گذاری و رکن سوم نیز تعاملات فی مابین بسترسازی جذب سرمایه گذاری و نحوه‌ی ارتباط با سرمایه گذار است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ما در هر سه رکن کار را شروع کردیم . نزدیک به ۱۰ ماه پیش با دستور شهردار تهران کلید این همایش زده شد. در گام نخست تمامی سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران  اقدام  به شناسایی فرصت های سرمایه گذاری کردند و بعد از شناسایی مطالعه این فرصت ها و امکان سنجی آن توسط نهادهای دانشگاهی انجام شد.

۲۳۱ پروژه قابل سرمایه گذاری احصاء شده است

وی با اشاره به اینکه زمینه جذب این فرصت ها و مجوزهای لازم برای این کار  و مشوق های مورد نیاز آن مطالعه شد، بیان کرد: اکنون ۲۳۱ پروژه قابل سرمایه گذاری احصاء شده است. در حوزه ارتباط با سرمایه گذاران نیز از بستر نهادهای مختلف مانند سازمان سرمایه گذاری خارجی ، اتاق های مشترک بازرگانی  اتاق ایران و انجمن های تخصصی استفاده کردیم و در این رابطه جلسات متنوعی  برگزار شد تا این همایش شکل گرفته و برای اینکه توجه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را معطوف به این همایش کنیم به این منظور پیش جلسات زیادی برگزار شد.

انجام جلسات با اتاق های بازرگانی ایران و چین و ایران و قطر

فلاح با بیان اینکه جلساتی را با اتاق بازرگانی ایران و چین، ایران و قطر، قائم مقام بانک مرکزی و نهادهای بانکی و مالی برگزار شد، یادآور شد: فرصت های سرمایه گذاری در ۶ پنل  که مرتبط با معاونت های تخصصی شهرداری تهران می شود به سرمایه گذاران ارائه می شود.

وی بااشاره به  حضور مجامع دانشگاهی در قالب ۳ پنل تخصصی تاکید کرد: تعداد قابل  توجهی  مقاله  ارزش گذاری شده و ۱۲ مقاله در این پنل ها ارائه می شود. دو پنل تخصصی دیگر یکی در مورد  سازمان سرمایه گذاری خارجی برگزار می شود و یکی هم درباره مشکلات و موانع سرمایه گذاری در شهرداری که با حضور معاونان مالی و اقتصاد شهری کلانشهرهای کشور و به ریاست  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجمع کلانشهرهای کشور برگزار می شود.

امضای تفاهم‌نامه با سازمان بورس و اتاق بازرگانی ایران 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران  با اشاره به اینکه امروز تعدادی تفاهمنامه  امضاء می شود، گفت: از جمله تفاهمنامه با سازمان بورس کشور است تا از این ظرفیت برای تامین منابع مالی شهرداری استفاده کنیم. همچنین تفاهمنامه ای نیز با اتاق بازرگانی ایران امضا می شود تا بتوانیم نهاد واسط  بین بخش های اقتصادی کشور و مجموعه مدیریت شهری شویم.

افق این همایش مردمی کردن اقتصاد شهری است

وی افزود: افق این همایش مردمی کردن اقتصاد شهری است به این منظور و برای اینکه این همایش آغازی برای این حرکت باشد امروز سامانه مجازی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری رونمایی می شود. این همایش اختتامیه ندارد و به نوعی آغاز جریان حرکت فرصت های سرمایه گذاری و مردمی کردن اقتصاد شهری است و بعد از این هر سرمایه گذاری می تواند با مراجعه به این سایت فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی کند.

انتهای پیام/

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 23393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =