بیش از ۵۰۰ کتاب تخصصی محرم در نمایشگاه «عطر سیب» ارائه می‌شود/همکاری ارشاد و ناشران برای تخفیف ۵۰ درصدی

مدیر غرفه کتاب در بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» گفت: بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب تخصصی در حوزه‌های محرم و در قالب‌های شعر آیینی، رمان، نوحه، مقاتل و... به مخاطبان عرضه می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از ستاد خبری بیستمین رویداد «عطر سیب»، همزمان با برپایی بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» و ارائه محصولات و خدمات به هیئات، برنامه‌های فرهنگی متعددی نیز در این نمایشگاه برپاست و مخاطبان این رویداد می‌توانند از خدمات فرهنگی غرفه‌های دیگر نیز استفاده کنند. یکی از این برنامه ها، برپایی غرفه کتاب در میدان آیینی امام حسین و ارائه کتاب‌های تخصصی حوزه محرم به علاقه‌مندان است. 

قاسم باقری مسئول غرفه کتاب در نمایشگاه «عطر سیب» و مدیرمسئول انتشارات آرام دل با اشاره به کتاب‌هایی که در این غرفه ارائه شده است، گفت: در این غرفه، بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب تخصصی در حوزه‌های محرم، امام حسین علیه السلام و اصحاب، به مخاطبان ارائه شده است. بنابراین، آثار اکثر ناشرانی که در این موضوعات فعال بوده و در حوزه محرم کتاب دارند، چه در بخش نوجوان و چه در بخش بزرگسال در این غرفه پیش‌روی مخاطبان قرار دارد و آنان می‌توانند کتاب‌های موردنظر خود را در قالب‌های شعر آیینی، رمان، داستان کوتاه و تاریخ تهیه کنند. 

وی از مشارکت ناشران و وزارت ارشاد برای ارائه تخفیف ۵۰ درصدی به علاقه‌مندان خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فضای بسیار خوبی در اختیار ما قرار گرفت تا بتوانیم این کتاب‌های تخصصی حوزه محرم را به علاقه‌مندان ارائه کنیم. هم‌چنین جلسه مشترکی را با وزارت ارشاد داشتیم و مقرر شد با حمایت آنان، ۲۰ درصد یارانه در اختیار خریداران این کتاب‌ها قرار گیرد. علاوه براین، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف نیز از سوی خود ناشران داده شده است. بنابراین کتاب‌هایی که در این غرفه به علاقه‌مندان ارائه می‌شود از ۴۰ تا ۵۰ درصد تخفیف برخوردار است. 

باقری با اشاره به اینکه کتاب‌های تخصصی حوزه محرم در نمایشگاه «عطر سیب‌» ارائه می‌شود، گفت: اتفاق مهمی که در این نمایشگاه رخ داده این است که مجموعه تقریبا کامل و تخصصی از کتاب‌های حوزه محرم در حوزه‌های شعر، نوحه، مقاتل، آداب و احکام مداحی، زندگینامه اهل بیت، شعر کودک و... گردآوری و ارائه شده است. برهمین اساس، کسانی که می‌خواهند کتابی در این موضوعات را تهیه کنند می‌توانند به همه این منابع دسترسی داشته باشند. از همه ناشران فعال دعوت کردیم و آثار آنان حضور دارد. 

وی درباره استقبال مخاطبان از این غرفه گفت: عمده بازدیدکنندگان و خریداران غرفه، جوانان و نوجوانان هستند که برای تهیه کتاب‌های محرمی به ما مراجعه می‌کنند. کتاب‌های شعر، نوحه و رمان‌های عاشورایی طرفداران بیشتری دارد. 

مدیر غرفه کتاب در بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» در بخش پایانی صحبت‌های خود از ارائه یک هدیه فرهنگی به هیئات خبر داد و گفت: با هماهنگی وزارت ارشاد، یک هدیه فرهنگی با محوریت کتاب تقدیم هیئات می‌کنیم. براین اساس، هیئاتی که برای بن کالا مراجعه می‌کنند می‌توانند این هدیه فرهنگی را که شامل محصولات کتابی با محوریت هیئت‌داری، نوحه‌خوانی و ... است، دریافت کنند. 

براساس این گزارش، بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تامین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) در حال برگزاری است. 

انتهای پیام 

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 24219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =