استفاده از ظرفیت سراهای محلات برای ایجاد گروه‌های جهادی دوام‌محور/ با اتکا به مردم رفاه، آسایش و پیشرفت مادی و معنوی برای شهر رقم می‌خورد

شهردار تهران بیان کرد: بی‌شک تکیه به مردم در تمام ابعادی که نیاز شهر است، در این دوره مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته که حاصل این رویکرد می‌تواند رفاه، آسایش و پیشرفت مادی و معنوی شهر را رقم بزند. 

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در گردهمایی بزرگ دوامیان شهر تهران - چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - اظهار کرد: یکی از کارویژه های جدی که در سال ۸۴ در تهران بنیان گذاشته شد، گروه‌های دوام و ایمنی است که مسئولیت بزرگی را بر عهده گرفتند و تا امروز با افتخار استمرار بخشیدند. 

وی افزود: خشنودیم که بعد از ۷ سال وقفه این جمع باشکوه در کنار هم گرد آمدند؛ در سراسر کشور مجموعه هایی تولی گری این امر را در عرصه‌های های مختلف بر عهده دارند اما کار بزرگ و کارستان را مردم باید انجام دهند و یکی از ویژگی های انقلاب این بود که توانمندی های مردم را به ظهور و بروز رساند. 

زاکانی ادامه داد: ظرفیت‌های شما باید به این سمت برود که موضوعات چالش برانگیز در شهر را شناسایی کنید و با مطالبه گری از مسئولین امکانی را فراهم کنید که به نقطه بحرانی نرسیم یا اگر رسیدیم از آمادگی های لازم برخوردار باشیم و در مقام آمادگی فرهنگ سازی و دیگران را با آموزش و سازماندهی با خود همراه کنیم و روز به روز این خانواده دوام را بزرگتر کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: آنچه که امروز در شورا و شهرداری مورد اهتمام می باشد، این است که سراهای محله را در یک افق بالاتر به عنوان قرارگاه های اثرگذار در هر محل پشتیبانی کند و یکی از خانه های مورد تاکید مدیریت شهری در سرای محلات، خانه های دوام است؛ گروه‌های جهادی دوام در مساجد و مدارس و کانون هایی که می تواند اثرات جدی داشته باشند، تشکیل می شود و این اقدامات که به خانواده ها در جهت تامین ایمنی و شرایط زیست بهتر کمک می کند، در مدیریت شهری مورد تاکید است.

وی یادآور شد: چیزی با ارزشها و زحمات شما قابل جایگزینی نیست اما خودمان را مکلف می دانیم که حمایت های اساسی را در جهت ایمنی شهر انجام دهیم و قدردان زحمات شما باشیم و در جهت ایمنی و ثبات و رفاه و آسایش در حوزه های مختلف گام‌های موثری برداریم. 

به گزارش شهر، شهردار تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت حضور مردم در اداره شهر گفت: بی شک تکیه به مردم در تمام ابعادی که نیاز شهر است، در این دوره مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته که حاصل این رویکرد می تواند رفاه و آسایش و پیشرفت مادی و معنوی شهر را رقم بزند. 

زاکانی افزود: در سراهای محلات، یکی از خانه هایی که طراحی شده، خانه بحران است. با توجه به شرایط بحران خیزی که کشور دارد و همین مساله شهر را نیز در صورت بروز حوادث طبیعی متوجه آثار سوئی می کند؛ تصمیم داریم تا با محوریت مردم و سازماندهی آنها در این حوزه به ایجاد ایمنی و زمینه پیشگیری از بحران با یک حضور فعال و گره گشا در همان لحظات اولیه از ظرفیت خانه های دوام استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم هم توسعه و هم تقویت این خانه ها در خصوص گروه های جهادی دوام محور و ایمنی محور داشته باشیم که در مدارس و مساجد و همه کانون های جمعیتی بتوانند فعال شوند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه باید در کنار گروه های دوام بتوانیم متن جامعه را آموزش داده و فرهنگ سازی انجام دهیم تا آمادگی های لازم را در زمان بروز بحران داشته باشیم، بیان کرد: این اقدامات باعث می شود تا اگر در هر لحظه ای نیاز بود، حضور فعالی داشته باشیم. 

زاکانی با بیان اینکه هفت سال بود که گروه های دوام محلات عملکرد خاصی نداشتند، تاکید کرد: بعد از این مدت اکنون شاهد چنین حضور باشکوهی هستیم و امیدواریم دست به دست هم بدهیم تا شهری ایمن تر را داشته باشیم.

انتهای پیام/

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 24230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =