راه‌اندازی ستاد مردمی اربعین در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران

جلسه بررسی مسائل پیرامون مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شهرداران مناطق ۲۱،۱۷،۱۳،۱۲،۱۱،۵،۳،۱ و ۲۲ و مدیران این دو معاونت برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری در آغاز جلسه بررسی مسائل مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با اشاره به اینکه گاهی اوقات توفیقات تکرار نشدنی است، اظهار کرد: امیدوارم این توفیق حاصل شود که در ایام اربعین سعادت قدم برداشتن در پیشگاه امام حسین(ع) و خدمت به زائران ایشان را داشته باشیم. 

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اینکه هر چقدر به کشتی ائمه نزدیک تر باشیم، ماجورتر و امیدارتر می شویم، افزود: نزدیکی به ائمه اطهار(ع) دو معنا دارد؛ قدم اول تقرب به پیشگاه الهی و قدم دوم خدمت به مردم که توجه خاص الهی است؛ انشالله این دو مورد در این ایام به یکدیگر بپیوندند و بتوانیم قدم های خوبی برداریم. 

در ادامه این جلسه محمدامین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در جلساتی که تاکنون پیرامون بررسی مسائل پیرامون مراسم پیاده روی اربعین حسینی برگزار شده، موارد مختلف نیاز سنجی و دسته بندی شده است. 

وی با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش ویروس کرونا و امکان افزایش حضور زائرین پس از دو سال محرومیت از پیاده روی اربعین، امسال با حضور متفاوت و حداکثری مردم مواجه هستیم، عنوان کرد: همچنین با توجه به افزایش دمای هوا در طول روز، پیاده روی شبانه را در پیش داریم و باید برای اسکان روزانه، حمل و نقل مناسب، تهویه و سرمایش، تغذیه مناسب فصل گرما، سلامت و ... برنامه ریزی داشته باشیم. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: مردم از دیرباز تاکنون اولین و بهترین برگزارکنندگان مراسم اربعین حسینی بوده‌اند؛ پیوستگی مدیریت شهری با مردم نیز از ویژگی های مراسم اربعین امسال است؛ مردم در صف مقدم برنامه ها حضور دارند و مدیریت شهری هر جا که لازم باشد از آن ها حمایت و پشتیبانی می کند. 

توکلی زاده با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی چگونگی زیارت زائران ایرانی متناسب با شرایط کربلا در روز اربعین گفت: برای هماهنگی بیشتر لازم است با استانداران استان های مرزی جلساتی برگزار شود.

در پایان این جلسه، شهرداران مناطق ۲۲ گانه گزارشاتی در خصوص ستادهای مردمی اربعین در مناطق ارائه دادند و قرارگاه های خدمت مناطق در عراق و مرزهای ایران طبق جفرافیا، تقسیم و واگذار شد.

انتهای پیام/

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 24252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =