شهرداری‌های مناطق مختلف تهران در خصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

در پی وقوع سیل در امامزاده داوود، شهرداری‌های مناطق مختلف تهران در کنار منطقه ۵ و سایر ارکان شهرداری و نهادهای مرتبط برای کمک به اهالی این محله و رفع مشکلات اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، بارش‌های شدید بامداد پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱، باعث بروز سیلاب در جاده امام زاده داوود(ع) در کن شد و  به رغم هشدارهایی که از روز قبل از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان رسانده شده بود، متاسفانه عده‌ای گرفتار حادثه شدند.

پس از این حادثه، تیم‌های عملیاتی آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر به محل اعزام شدند و البته از نخستین ساعات وقوع این حادثه عوامل شهرداری منطقه ۵ نیز در محل حادثه حضور یافتند.

همچنین در همان ساعات اولیه با تشکیل ستاد بحران در منطقه کن، شهردار تهران به همراه وزیر کشور، استاندار تهران، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و سایر سازمان های مسئول و امداد رسان به همراه تیم های شهرداری تهران در محل حادثه حضور پیدا کردند.

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران درخصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

با توجه به حجم بالای خسارات وارده در محله امامزاده داوود و خرابی های به وجود آمده، علاوه بر تلاش شهرداری منطقه ۵ و نهادهای مرتبط، سایر مناطق شهرداری نیز با اعزام نیرو و تجهیزات مختلف سعی کردند مردم محله امامزاده داوود را یاری کنند که در این گزارش به برخی از این اقدامات می پردازیم: 

ارسال تجهیزات مورد نیاز به امامزاده داوود توسط منطقه یک 

منطقه یک که از مناطق سیل خیز تهران است ضمن اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات و مشکلات احتمالی ناشی از بارش بارانهای سیل آسا در این منطقه، تعداد یک دستگاه بیل بکو، دو دستگاه خاور، یک دستگاه نیسان، یک دستگاه جرثقیل، دو دستگاه بابکت و ٣٠ نفر کارگر با تجهیزات موردنیاز برای کمک به محله امامزاده داوود اعزام نمود.

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران درخصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

اقدامات منطقه ۴ برای کمک به به منطقه سیل‌زده

تعداد ۳۵  کارگر، دو خودروی واتر جت، یک دستگاه خاور، یک دستگاه بابکت، ۳ خودروی نیسان و یک خودرو پیکاپ از طرف منطقه ۴ به محل حادثه اعزام شد؛ ضمن اینکه رئیس خدمات شهری منطقه به همراه معاون ناحیه ۸، رئیس خدمات شهری ناحیه ۹ و کارشناس خدمات شهری منطقه جهت نظارت و پیگیری نظافت، رسوب زدایی و پاکسازی گل و لای از معابر به محدوده وقوع سیل رفتند.

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران در خصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

فراهم کردن امکان اسکان اضطراری ۲هزار نفر از اهالی مناطق آسیب‌دیده از حادثه سیل امامزاده داوود

منطقه ۵ که منطقه وقوع سیل امامزاده داوود بود به عنوان درگیرترین منطقه از همان ساعات اولیه وقوع سیل اقدامات و تلاش‌های خود را برای کمک به اهالی و پیشگیری از خسارات بیشتر برای روزهای آینده آغاز کرد.

احسان شریفی شهردار این منطقه در این خصوص اظهار کرد: فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داوود توسط شهرداری منطقه ۵ آماده شده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل های مناسب نصب شده است.

شریفی یادآور شد: مکان هایی در نظر گرفته شده که امکان اسکان ۲هزار نفر از اهالی و ساکنان محله های آسیب دیده را دارد.

شهردار منطقه۵ با بیان اینکه از اولین دقایق وقوع این حادثه همکاران خدمات شهری منطقه در محله سیلاب حضور داشتند، تاکید کرد: مشکل اصلی در منطقه امامزاده داوود حجم بالای گل و لای حاصل از رانش زمین در این محدوده است که امکان حرکت را از نیروهای امدادی و خدمات رسان گرفته است.

وی با اشاره به حضور ۵۰۰ نیروی خدمات شهری و امدادرسان شهرداری به همراه شهردار تهران، شهرداران مناطق معین، مدیران عامل آتش نشانی و سازمان بوستان ها گفت: برنامه اصلی تخلیه گل و لای از محل حادثه است که اتفاقا محل تجمع ساکنان محله امامزاده داوود بوده که کار سخت و دشواری است.

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران درخصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

اعزام عوامل اجرایی منطقه ۹ به منطقه سیل‌زده امام‌زاده داوود

به منظور امدادرسانی و اعزام نیرو به حادثه سیل در منطقه امام زاده داوود، شهرداری منطقه ۹ نسبت به اعزام عوامل اجرایی اقدام کرد؛ با دستور مرتضوی شهردار منطقه ۹ کلیه تجهیزات، کامیون ها و تعدادی از کارگران خدمات شهری و فضای سبز به منطقه سیل زده اعزام و در حال خدمت رسانی می باشند.

امدادرسانی عوامل خدمات شهری منطقه ۱۰ در بخش‌های سیل‌زده در امام‌زاده داوود

همچنین شهردار منطقه ۱۰ از حضور عوامل این منطقه در کمک‌رسانی به منطقه سیل‌زده امامزاده داود خبر داد و تاکید کرد: تا پایان مناسب‌سازی منطقه امامزاده داود، امدادرسانی و حضور در منطقه ادامه خواهد داشت.

رضا شرفی با بیان اینکه از ساعات اولیه پس از وقوع حادثه سیل، نیروهای این منطقه به امدادرسانی به مردم سیل‌زده و تخلیه گل و لای و آثار باقی مانده از سیل مهیب پرداختند، گفت: دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مکانیکی مختلف نیز جهت تخلیه آثار سیل به منطقه اعزام شده است.

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران درخصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

اعزام عوامل اجرایی منطقه ۱۱ به کن برای کاهش خسارات سیل

احمد مهرابی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۱ درباره اقدامات صورت گرفته در منطقه سیل‌زده کن و امامزاده داوود اعلام کرد: از ساعات ابتدایی روز جمعه ۷مرداد با هماهنگی نواحی به مدیریت این معاونت طی دو گروه بیش از ۵۵ نفر از خدمات شهری و فضای سبز برای خدمت رسانی و تسریع در روند جمع آوری خسارات ناشی از سیل به منطقه کن و امامزاده داوود اعزام شدند؛ تجهیزات لازم شامل خاور، نیسان، واترجت، بابکت، بیل و سایر اقلام نیز در محل مستقر شدند.

وی افزود: از ساعت ۱۲ روز جمعه به منظور بازدید میدانی و تشکیل ستاد کاهش خسارت برای برنامه‌ریزی و اقدام سریع، شهردار منطقه ۱۱ در محل حضور یافت و دستورات لازم برای اقدامات اخذ شد؛ با تمام قدرت در حال خدمت رسانی هستیم تا کلیه گل و لای موجود در صحن امامزاده خارج شود و فعالیت و حضورمان در محل تا اعلام پایان عملیات ادامه خواهد داشت.

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران در خصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

اعزام کارگران خدمات شهری منطقه ۱۷ به منطقه سیل‌زده 

با دستور شهردار منطقه ۱۷ کلیه تجهیزات، کامیون ها و تعداد ۳۰ نفر از کارگران خدمات شهری و فضای سبز به منطقه سیل زده اعزام شدند.

همچنین شهردار منطقه ۱۷ به همراه جمعی از مسئولین شهرداری منطقه ضمن حضور در محل وقوع این حادثه از نزدیک در جریان امدادرسانی به آسیب دیدگان قرار گرفت؛ در این بازدید به دستور شنگی شهردار منطقه بیش از ۸۰۰۰ پرس غذای گرم، آب معدنی، کیک و آبمیوه میان امدادگران و آسیب دیدگان توزیع شد.

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران درخصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

اعزام نیروها و تجهیزات خدمات شهری منطقه ۱۹ به امامزاده داوود (ع)

علاوه بر این علیرضا جعفری سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ در خصوص امدادرسانی در پی وقوع حادثه سیل در امام زاده داوود (ع) گفت: در پی بارندگی شدید حوضه آبریز بالای امامزاده داوود پر از گل و لای شده است و کارگران خدمات شهری با وجود حجم زیاد گل و لای در صحن‌های امام زاده از دیروز در این محدوده مستقر و در حال لایروبی و پاکسازی صحن شمالی و جنوبی و بازار امامزاده داوود هستند.

جعفری بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم با توجه به محدودیت‌های جغرافیایی منطقه محل حادثه از مراجعه به این منطقه خودداری کنند تا صحنه عملیات برای نیروهای امدادی بازتر باشد و بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران درخصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

اعزام تجهیزات و ماشین آلات به همراه نیروهای انسانی در دو مرحله توسط منطقه ۲۰ 

معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ٢٠ در دو مرحله تعدادی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز به همراه نیروهای انسانی برای کمک به حل مشکل سیلاب امامزاده داوود اعزام کرد.

 عوامل شهرداری منطقه ٢٠ به همراه ۴٠ نفر کارگر و ۵ نفر سر کارگر، ٨ دستگاه ماشین آلات، از ابتدای صبح روز جمعه در امامزاده داوود محل وقوع سیلاب به کمک رسانی به سیل زدگان پرداختند.

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران درخصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

استقرار کامل تجهیزات مکانیکی و نیروها تا پایان امدادرسانی در امامزاد داوود توسط منطقه ۲۲

وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲ نیز ضمن بازدید از منطقه سیل زده امامزاده داود که در حریم این محدوده از شهر تهران قرار دارد؛ اظهار داشت: از همان ابتدای وقوع سیل در امامزاده داوود همکارانم در ستاد بحران و عوامل حوزه خدمات شهری در منطقه امامزاده داوود مستقر شدند و در ابتدا اقدام به بازگشایی مسیر کردند و سپس لایروبی محوطه امامزاده داوود و رودخانه را آغاز کردند.

محمدی ادامه داد: به دلیل اینکه در چند نقطه، مسیر تردد خودروها و مکان های گوناگون مورد تخریب قرار گرفته تقسیم فعالیت امدادرسانی در چند نقطه از همان ابتدای وقوع حادثه شکل گرفته است.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: در بخشی از نقاط رانش زمین موجب مسدود شدن مسیر و ریزش کوه به روی خودروهای زایران و ساکنان بومی این منطقه شده که خودروهای سنگین اقدام به جابه جایی خاک و خودروهای متوقف شده کردند تا تردد خودروهای امدادی صورت گیرد.

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران درخصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

در کنار مناطق شهرداری تهران، نهادهای مرتبط شهرداری مانند سازمان آتش نشانی، پیشگیری و مدیریت بحران و حمل و نقل و ترافیک نیز پای کار بودند و اقدامات لازم را در بخش های مختلف انجام دادند که این اقدامات همچنان ادامه دارد؛ از جمله این اقدامات می توان به این مسأله اشاره کرد که به دستور سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، آتش نشانان همچنان در منطقه حضور دارند و علاوه بر کمک برای ایمن سازی منطقه به جستجوی مفقودان می پردازند و در واقع علاوه بر محدوده امامزاده در قسمت پایین رودخانه و دره کن هم در حال فعالیت برای پیدا کردن مفقودان هستند. 

 شهرداری‌های مناطق مختلف تهران درخصوص سیل چه اقداماتی انجام دادند؟

انتهای پیام/

۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: 24341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =