کدام مناطق درخصوص درآمدهای غیرنقد فعال‌تر بوده‌اند؟

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: مناطق ۱۲،۱۵،۱۹ و ۲۲ درخصوص درآمدهای غیرنقدی فعال بودند و مجموع درآمدهای آنها بالاتر بوده است.

به گزارش خبرنگار شهر، حبیب کاشانی در هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از اعتبار سه ماهه شهرداری تهران، میزان اعتبار مصوب را ۵۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: قرار بر این بوده که ۱۲ هزار میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان محقق شود که از این میزان ۴۳ درصد محقق شد.

وی با بیان اینکه تقاضا داریم شهرداری های مناطق در تحقق درآمدهای نقد و غیرنقد پیگیری جدی داشته باشند، تصریح کرد: کمیته درآمد باید در شهرداری ها تشکیل شود تا در تحقق درآمدها با مشکل مواجه نشویم.

کاشانی همچنین تصریح کرد: اعتبار ابلاغی در مجموع ۴۶ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان بوده که در نهایت ۰.۶۴ درصد جذب شده است. حدود پنج هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان وصول شده که باید بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان وصول می شد.

وی با بیان اینکه شهردار تهران بر پیش بینی ۸۳ هزار میلیارد تومان تحقق درآمد تأکید داشته است، گفت: درآمدهای غیرنقدی قابل توجه نیست؛ منطقه ۱۲،۱۵،۱۹ و ۲۲ در این خصوص فعال بودند و مجموع درآمدهای آنها بالاتر بوده است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تخصیص اعتبار باید بر اساس درآمد باشد، تأکید کرد: این موضوع می تواند در سالهای آینده برای شهرداری مشکل ایجاد کند.

وی تأکید کرد: در سه ماه ابتدایی با توجه به قرار گرفتن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این مدت، تحقق درآمد به این میزان طبیعی است.

تحقق بودجه بر مبنای اعتبار مصوب شورا سنجیده شود

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: بودجه باید با آنچه در جلسه شورا مصوب شده است، سنجیده شود.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت پروژه های عمرانی با حضور کمیسیون ها بررسی می شد، اظهار کرد: ما منتظر جدول این پروژه ها هستیم و امیدواریم این موضوع که در گذشته شکل گرفته بود، مجددا دنبال شود.

هزینه‌کرد باید در گزارشات بودجه لحاظ شود

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بر اساس گزارش شهرداری تهران اقدام بزرگی در خردادماه روی داده است، اظهار کرد: درآمد شهرداری در فروردین و اردیبهشت ماه هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان بوده که به پنج هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده و این نشان می دهد که سه هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان از محل درآمدها در خردادماه کسب و اضافه شده که دو برابر دو ماه ابتدایی سال بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: در بخش واگذاری دارایی های سرمایه ای، میزان درآمد در دو ماه ابتدایی ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در خردادماه ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۹ میلیارد تومان اضافه شده است. همچنین دارایی های مالی ۲۹۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به دو ماه ابتدایی افزایش یافته است.

امانی با تأکید بر اینکه معاونت مالی به صورت متمرکز حقوق تمام بخش ها را پرداخت می کند، یادآور شد: هزینه ها باید در این گزارشات لحاظ شود. ما همیشه در بودجه تنها به درآمدها توجه می کنیم و در مدیریت هزینه ها معمولا توجهی نمی شود و از شهرداری تهران درخواست داریم که مدیریت هزینه را مورد توجه قرار دهد که منجر به افزایش درآمدها خواهد شد.

وی افزود: اگر میزان بدهی بانکی شهرداری ۶۰ هزار میلیارد تومان باشد و سالیانه بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای تسویه در نظر گرفته شود، تسویه بدهی شهرداری ۱۵ سال زمان خواهد برد و باید فراتر از بودجه در این زمینه عمل شود. اعتبار غیرنقدی در دوره چهارم ۳۰ درصد بود اما با جو ایجاد شده در دوره پنجم علیه بودجه غیرنقدی، ما نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتیم و بودجه های غیرنقدی در عملکرد ما مورد توجه قرار نگرفته است.

امانی با تأکید بر اینکه چرا باید عملکرد مناطق یک و دو در بخش درآمد غیرنقدی صفر باشد، گفت: هم ما و هم شهرداری باید در زمینه درآمد غیرنقدی وارد عمل شویم و توجه ویژه در این زمینه داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کسری بودجه خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال گذشته درآمد شهرداری به گونه ای بوده که کسری سه ماه ابتدایی و سه ماه دوم هریک ۱۵ درصد، سه ماه سوم ۳۰ درصد و سه ماه پایانی ۴۰ درصد بوده است. ما در سه ماه دوم اگر بیش از پنج هزار میلیارد تومان، در سه ماه سوم ۱۱ هزار  میلیارد تومان و در سه ماه پایانی ۱۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم، بودجه مورد نظر تأمین می شد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا نیز با بیان اینکه بخش زیادی از خانه های خالی در مناطق شمالی شهر واقع شده است، گفت: توجه ما به درآمدهای غیر نقد معطوف نیست و توجهی به این موضوع نداریم. سرعت پیشرفت عملیات عمرانی ما در مناطق ۲۲ گانه پایین است چون آنطور که باید نتوانسته ایم درآمدها را محقق کنیم که باید حتما در این زمینه تغییر رویه داشته باشیم.

انتهای پیام/

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 24542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =