تغییر شکل ادای نذر عید قربان امسال با فتوای مراجع عظام

شهر: یک عضو شورای شهر تهران با توجه به نزدیکی عید قربان نسبت به قربانی کردن دام در ایام کرونا و اطلاع رسانی در این مورد به مردم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار شهر، شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران سه شنبه -۳۱ تیر- در تذکری در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری هر سال ۲۴ مرکز دام را برای قربانی در عید سعید قربان معرفی می کرد اما با توجه  اینکه مناسک حج امسال تعطیل است، ستاد ملی کرونا نیز امروز مصوبه ۲۴/۸/۹۹ را اعلام کرد که دامی عرضه نشود.

او ادامه داد: در بند ۱۱ این مصوبه تأکید می کند به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت های درون و برون شهری و مخاطرات موجود در محل های عرضه دام مراحل قربانی امسال به شکل سنوات قبل برگزار نشود و به شکل کمک های مومنانه و اخذ اجازه و با استفاده از مراجع و دفتر مقام معظم رهبری به اشکال دیگر به مردم ادا شود.

امانی ادامه داد: روز طبیعت که مردم توجه کردند و روز ۱۳ به در از منزل بیرون نیامندند، این اقدام با تبلیغات رسانه ملی بود و همه دست به دست هم دادند که به مردم آگاهی رسانی کردند. متأسفانه در این مورد اطلاع رسانی درست انجام نمی شود.

او گفت: رسانه ملی و نهادهای دیگر از مردم مومن بخواهند این اقدام امسال انجام نشود همان طور که در کشورهای دیگر مسلمان نزدیک ۲۰ روز است که به مردم هشدار داده می شود که امسال قربانی نداشته باشند.

۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 2679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =