پرداخت تسهیلات به طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از بهره مندی بیش از ۳۰ هزار روستا از سیستم جمع آوری پسماند در کشور خبر داد.

به گزارش شهر،  علی قربانی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همزمان با روز ملی روستاها و عشایر در تشریح عملکرد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حوزه روستاها گفت: تاکنون ۳۷ هزارو ۸۳۰ مجوز برای تاسیس دهیاری در روستاهای کشور صادر شده است که از این میان ۳۴ هزارو ۶۶۸ دهیاری در طرح رتبه بندی شرکت داده شده اند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۲ تاکنون به دهیاری های سراسر کشور اعتبارات تخصیصی معادل ۴۸ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: ۶هزارو ۵۴۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به یک هزار و ۴۰۴ طرح درآمدزای دهیاری ها پرداخت شده و زمینه اشتغال  ۱۴۳ نفر در مناطق روستایی در همین مسیر فراهم شده است.

قربانی ادامه داد: در حال حاضر در کل مناطق روستایی کشور ۳۰ هزار روستا دارای سیستم جمع آوری پسماند، ۹۳۸ دهیاری دارای پایگاه‌ آتش‌نشانی روستایی، ۸ هزارو ۵۰۰ روستا دارای بوستان هستند؛ همچنین تعداد ۱۶ هزار و ۹۲۵  دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌های کشور تحویل داده شده است.

وی در تشریح اقدامات معاونت دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز گفت: با کمک‌های انجام شده برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های روستایی در سال جاری ۴ هزار و۵۰۰ پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها در هفته دولت به بهره برداری رسید و از سوی دیگر اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های کشور از محل اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال تا کنون تخصیص پیدا کرده است.

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان به روستاهای کم‌برخوردار

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: علاوه بر اعتبارات پرداخت شده ۱۴۰۰ میلیارد تومان نیز از محل ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای کم‌برخوردار پرداخت خواهد شد.

قربانی با اشاره به ابلاغ فرآیند جدید صدور مجوز تأسیس دهیاری‌ها گفت: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های فعال در حوزه روستایی با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین(وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه توسعه تعاونی دهیاری‌ها در روستاهای کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه توسعه وعمران روستایی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و ...)، پیگیری اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری های کشور که هم‌ اکنون در دولت در حال بررسی است و پیگیری اصلاح و الحاق موادی به قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در مجلس شورای اسلامی که به منظور رفع خلاءها و تعارضات قانونی از سوی وزارت کشورتهیه شده است از دیگر اقداماتی بوده که در حوزه دهیاری ها در سراسر کشور انجام شده است.

وی تاکید کرد: آغاز پرداخت مجدد تسهیلات به طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها و موضوع اعطای کد دستگاه اجرایی به دهیاری‌های واجد شرایط در راستای قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری و دهیاری در کشور نیز در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 26935

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =