برنامه چهارم توسعه شهری بر اساس واقعیت‌ها تنظیم شود

معدنی پور گفت: باید برنامه و احکام برنامه بر اساس واقعیت و بودجه واقعی تنظیم شود چراکه برنامه‌های پنج ساله شهرداری در ادوار گذشته نیز ایده‌آل محور بودند و به همین جهت بطور کامل محقق نشده است.

به گزارش شهر، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در برنامه چهارم باید به میزان تحقق درآمد و بودجه شهرداری توجه شود و برنامه ها بر این اساس تدوین شود.

معدنی پور افزود: در صورتی که برنامه ها ایده آل محور ارائه شوند نباید توقع داشت که قابلیت تحقق داشته باشند. باید توجه داشت که برنامه ها برشی از طرح جامع شهر تهران که در سال 86 تصویب و ابلاغ شد، هستند. طرح جامع دارای موارد بسیار مناسبی در حوزه های مختلف کالبدی، فرهنگی و اجتماعی است که می توانست در قالب برنامه‌های ۵ ساله اول و دوم و سوم شهر را متحول کند و بسیار مثمر ثمر باشد، اما به دلیل اینکه واقعی دیده نشده بودند نتوانستند بطور کامل اجرایی شوند.

وی ادامه داد: لازم است طرح جامع بازنگری و میزان تحقق آن در  برنامه‌های توسعه شهری گذشته مورد بررسی قرار گیرد و آن بخش از طرح جامع که در برنامه های گذشته محقق نشده در برنامه های بعدی پیاده سازی شود. مدیریت جدید باید تلاش کند که طرح و برنامه‌هایی که در برنامه‌های اول، دوم و سوم محقق نشده با دسته بندی موضوعی و اولویت بندی در برنامه چهارم در نظر بگیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
کد خبر: 26937

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =