شوراها ارتباط مستقیمی با روستا و عشایر دارند

سروری گفت: شوراها ارتباط مستقیمی با روستا و عشایر و مسائلی چون کشاورزی و دامداری و مسئله مهم امنیت غذایی دارند که این امر بیانگر اهمیت نقش شوراها به ویژه شوراهای روستا است.

به گزارش شهر به نقل از شورای شهر تهران، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها با صدور پیامی گفت:شوراها ارتباط مستقیمی با روستا و عشایر و مسائلی چون کشاورزی و دامداری و مسئله مهم امنیت غذایی دارند که این امر بیانگر اهمیت نقش شوراها به ویژه شوراهای روستااست.

 متن پیام رئیس شورای عالی استان‌ها به شرح زیر است؛

روستاها و مناطق عشایری به عنوان کانون‌های تولید، در تأمین امنیت غذایی و کمک به توسعه اقتصادی کشور، نقش بسزایی دارند و در این بین، افزایش مشارکت‌های روستاییان و عشایر در امور مرتبط با زندگی آنان و بهره‌گیری از توانمندی‌های بالقوه شوراهای اسلامی و دهیاران از اصول اساسی و ضروریات دست‌یابی به موفقیت‌های چشمگیر در عمران و آبادانی روستاها و بالا بردن بهره‌وری در تولید عشایر به شمار می‌روند.

قطعاً شوراها ارتباط مستقیمی با روستا و عشایر و مسائلی چون کشاورزی و دامداری و مسئله مهم امنیت غذایی دارند که این امر بیانگر اهمیت نقش شوراها به ویژه شوراهای روستا در حل مسائل و چالش‌های پیش‌روی مناطق روستایی و عشایری دارد.

ما در شورای عالی استان‌ها نیز نمایندگانی از روستاها داریم که بدون شک بیانگر جامعیت این بالاترین نهاد شورایی کشور است و می‌تواند در حل مشکلات روستاییان و عشایر مثمر ثمر باشد.

اینجانب ۱۵ مهرماه روز ملی "روستا و عشایر" را به روستاییان و عشایر عزیز، شوراهای اسلامی روستا و دهیاران سراسر کشور تبریک عرض نموده و امیدوارم با توجه به ظرفیت‌های ارزشمندی که روستاها و عشایر در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و بویژه بخش گردشگری دارند، بتوانیم با مشارکت شوراهای اسلامی روستا و همیاری روستانشینان و عشایر عزیز، شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر روستاهای کشور باشیم.

انتهای پیام/

۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
کد خبر: 26936

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =