۶ طرح و برنامه ایمنی و مدیریت بحران در تهران رونمایی می‌شود

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از رونمایی از شش طرح و برنامه ایمنی و مدیریت بحران در پایتخت خبر داد.

علی نصیری در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: روز شنبه ۲۱ آبان‌ماه در ادامه برنامه شنبه های امید و افتخار، طی مراسمی با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری از شش طرح و برنامه عمرانی، آموزشی، علمی و گسترش همکاری های بین بخشی در حوزه ارتقای ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران رونمایی می شود.

وی افزود: بهره برداری از دو پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران واقع در مناطق ۱۸ و ۲۰ که کار احداث، بازسازی و تجهیز آنها به تازگی پایان یافته از جمله این طرح هاست.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: تعداد پایگاه های مدیریت بحران تهران در سطح محلات به ۱۰۵ پایگاه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این پایگاه ها کانونی برای اجرای برنامه‌های متنوع مدیریت بحران در مراحل پیشگیری، آمادگی و مقابله محسوب می شوند، یادآور شد: همچنین از پنج دستگاه لرزه نگار درون چاهی که با هدف پایش مستمر حرکات گسل های پایتخت و شناخت گسل های پنهان در پنج پایگاه مدیریت بحران در عمق ۵۰ متری اجرا شده بهره برداری خواهد شد و به این ترتیب امواج ناشی از حرکات گسل ها ثبت و به صورت برخط در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قابل دریافت است.

نصیری با اشاره به اینکه رونمایی از طرح ارزیابی ایمنی ساختمان های بلند مرتبه نیز یکی دیگر از برنامه های شنبه امید و افتخار است، بیان کرد: بر این اساس این طرح که در قالب تفاهم نامه امضا شده میان ۹ سازمان و نهاد دولتی دارای مسئولیت با شهرداری تهران اجرا می شود، تیم های مشترک ارزیابی و سنجش ایمنی ساختمان ها در ۲۲ منطقه تهران تشکیل شده و به بررسی میزان ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه تهران می پردازد.

وی با بیان اینکه در حوزه ارائه خدمات رسانی به شیوه تشکیل قرارگاه نیز «برنامه ایمنی کالبدی شهر تهران» در قالب ۹ کمیته تخصصی مرکب از سازمان های مسئول معرفی می شوند، تاکید کرد: این کمیته ها تاکنون ۱۵۸ برنامه اقدام را برای ارتقای ایمنی کالبدی شهر اعم از ابنیه، بافت فرسوده و شریان های حیاتی تهیه کرده اند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه گفت: رونمایی از برنامه پاسخ اضطراری طوفان، طرح جامع پدافند غیر عامل شهر تهران و دو کتاب جدید با عنوان های درس آموخته های سه دهه حوادث و بهداشت و ایمنی مواد غذایی در شرایط اضطراری از دیگر برنامه های این مراسم است.

وی افزود: طرح ایجاد گروه های داوطلب مردمی مساجد (دوام مساجد) که در ادامه طرح داوطلب واکنش اضطراری محله (دوام) تهیه شده است نیز از روز شنبه با فراخوان جذب داوطلبان در مساجد آغاز می شود.

علی نصیری در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح گروه های ۷ تا ۱۵ نفره داوطلبان در مساجد تشکیل می شود که با فراگیری آموزش های امداد و نجات، یاور امدادگران رسمی در حوادث خواهند بود.

انتهای پیام/

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
کد خبر: 28270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =