خلق رضایت برای مردم جز از طریق خدمت و پیشرفت امکان‌پذیر نیست

زاکانی گفت: نیازمند این هستیم که یک جهاد بزرگ در جهت خدمت و پیشرفت داشته باشیم و خلق رضایت و افتخار برای مردم جز از طریق خدمت و پیشرفت شدنی نیست؛ باید با مشارکت مردم، آینده را بسازیم و همه این موارد نیاز به جهاد تبیین دارد. 

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در همایش فصلی کارکنان حراست شهرداری تهران اظهار کرد: وقتی صحبت از شهدا می کنیم از کسانی حرف می زنیم که چیزی برای خود نگداشتند و در جذبه الهی محو خدا شدند؛ وقتی از بسیج و بسیجیان صحبت می کنیم از انسان‌هایی می گوییم که در مسیر سیر الی الله به نقطه ای رسیدند که خداوند آن ها را انتخاب و در کنار خود به آنها مأوا و منزل داد.

وی با اشاره به شرایط فتنه امروز و اینکه بین شهدای انقلاب و دفاع مقدس با شهدای امروز ما تفاوت وجود دارد، افزود: در سال ۸۸ در یک جمعی گفتم که ارزش شهدای فتنه باید از شهدای جنگ بالاتر باشد و شهید دوره جهاد اکبر بودن را برای آن استدلال کردم؛ آن دوره، دوره جهاد اصغر بود و الآن دوره جهاد اکبر است، البته درست است که هر شهید در هر دوره بر اساس اخلاص و مجاهدت تعریف می شود اما با این حال تراز شهید امروز تراز حضور در فتنه و مبتنی بر یک بصیرت و آگاهی و پا در میدان گذاشتن است.

زاکانی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ در مقابل فتنه امروز هیچ است و قابل مقایسه با آن نیست، ادامه داد: امروز در یک جنگ تمام عیاریم که ظاهرش جنگ نیست اما در باطن هزاران بار سخت از دوران دفاع مقدس است؛ چرا که اولا در شرایطی هستیم که عمده مردم از نظر اقتصادی رنجش دارند، دوم اینکه مردم در بخشی از مسئولین که تا امروز بر مسند قدرت تکیه زدند، تناقض دیدند و در جامعه احساس تبعیض دارند. 

شهردار تهران اضافه کرد: ۱۰ اردیبهشت ۸۰ رهبر انقلاب به سران قوا نامه زدند مبنی بر برخورد با فساد که فرمودند که در این مسیر زمزمه ها و نعره هایی شنیده خواهد شد، اما از آن زمان تا امروز ما این نعره ها را نشنیدیم.

وی با بیان اینکه دشمن بر اساس قله هایی که انقلاب فتح می کند، طراحی جدی را انجام داده، گفت: این طراحی مبتنی بر مسخ برخی از انسانها و ایجاد یک تغییر شناخت در ذهن آنها است تا شرایط را به سمتی ببرد که افرادی در جامعه بدون هیچ آرمانی فقط حرکت و تغییر را مطالبه کنند و در این مسیر هیچ حد و مرزی مانند اسلام و ایران را نشناسند.

زاکانی عنوان کرد: خواست اول دشمن تجزیه ایران و هدف گذاری بر روی سه استان بود، دوم اینکه کشور از پیشرفت بازبماند و خواست کف و حداقلی دشمن این بود که ما در مسیر خدمتگزاری درگیر شویم و از خدمت غفلت کنیم؛ این آشوب به ظاهر یک اتفاق بود اما در باطن یک سناریوی پیچیده بود و سال ۸۸ با امسال در ابعاد و شرایط مختلف قابل مقایسه نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه جنگ خطرناکی که در آن هستیم چند ضرورت برای ما ایجاد می کند، یادآور شد: قدم اول این است که منسجم شویم و مختصات شرایط روز را فهم کنیم؛ فهم امروز، فهم تکلیف و عمل به آن؛ دوم اینکه نیازمند به قیام برای ارتباط و تعامل و تکریم و احترام به مردم هستیم تا نگذاریم انقطاع بین جریان انقلاب و متن مردم ایجاد شود؛ همچنین نیازمند این هستیم که یک جهاد بزرگ در جهت خدمت و پیشرفت داشته باشیم و خلق رضایت و افتخار برای مردم جز از طریق خدمت و پیشرفت شدنی نیست؛ باید با مشارکت مردم، آینده را بسازیم و همه این موارد نیاز به جهاد تبیین دارد. 

وی با بیان اینکه در آستانه فروکش کردن یک توطئه دیگر بر علیه ملت عزیز ایران هستیم، تاکید کرد: باید مختصات ما، مختصات ولی و امام جامعه مان باشد تا بتوانیم نقش اساسی را در جامعه ایفا کنیم.

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: به جز حراست هیچ مجموعه ای در شهرداری نداریم که بخواهد از بعد امنیتی صیانت از ما را بر عهده داشته باشد، چرا که بازرسی مکلف است از بعد برنامه ای ما را صیانت کند و چشم بینا و صیانت و دقت و توانمندی های شما در حراست است که مسیر را برای تحول چهارگانه مدنظر ما در مدیریت شهری فراهم می کند و اگر شما در مسیر این تحولات نقش صیانتی خود را ایفا نکنید، حتما سیستم آسیب خواهد خورد. 

انتهای پیام/

 

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 28936

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =