لزوم بهره‌مندی از المان‌های قرآنی در فضاهای شهری

دومین جلسه شورای قرآن مناطق شهرداری تهران به میزبانی منطقه هشت برگزار شد. در این جلسه به بهره مندی از المان های قرآنی در فضاهای شهری، ضرورت توسل و تمسک به قرآن به عنوان تنها راه رسیدن به تعالی اجتماعی و فراهم کردن زمینه هوشمندسازی خانواده ها در جلسات سنتی قرآن تاکید شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه هشت شهرداری تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه در دومین جلسه شورای قرآن مناطق که ذیل شورای عالی شهرداری تهران در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار شد، گفت: بستر برای فعالیت های قرآنی باید باز و اهمیت قرآن برای همه بارز شود.

تنهایی بر ضرورت ایجاد دغدغه قرآنی برای مناطق تاکید و خاطرنشان کرد: مناطق باید در موضوعات قرآنی نیز مانند موضوع های ستادی مکلف شوند. در حال حاضر سرای محلات و محفل های قرآنی برگزار می شود ولی به ویژه برای گروه سنی جوان و نوجوان و برای فهم قرآن در کنار قرائت باید کار ویژه انجام داد.

او با اشاره به تجربه برگزاری موکب زینبیه در کربلا افزود: موضوعات قرآنی در کنار فرهنگ اربعین و فلسفه ظهور از اولویت های این فعالیت بود.

شهردار منطقه هشت همچنین بر ضرورت بهره مندی از المان های قرآنی در فضاهای شهری تاکید و تصریح کرد: در حال حاضر هر منطقه متناسب ویژگی های آن محدوده از اسماء و مفاهیم قرآنی استفاده کرده است ولی ضروری است که با همکاری سازمان زیباسازی موضوع آیات قرآنی به شیوه هنرمندانه در شهر تبیین شود.

به گفته او به کارگیری موضوع آیات قرآنی در بیلبوردهای شهری که مدتی هم در شهر اجرا شد اقدام پسندیده و موثری است که می تواند ادامه دار باشد.

توسل و تمسک به قرآن تنها راه رسیدن به تعالی اجتماعی است

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین جواد صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران تنها راه رسیدن به تعالی اجتماعی را توسل و تمسک به قرآن دانست و افزود: ضربه هایی که جامعه اخیرا خورده است علتش فاصله گرفتن از قرآن است.

او بر ضرورت قرائت و انس با قرآن و در مرحله بعد تدبر در آن تاکید و خاطرنشان کرد: تیم مدیریت شهری جدید تیم حزب اللهی است که امیدواریم با توکل به قرآن موفقیت برای آنها رقم بخورد.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران اظهار امیدواری کرد که منطقه هشت در مقام برگزارکننده دومین منطقه شورای قرآن به عنوان منطقه نمونه انتخاب شود.

زمینه هوشمندسازی خانواده ها در جلسات قرآن فراهم شود

مهدی سیفی، سرپرست اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران نیز ضمن تشکر از شهردار منطقه هشت برای درباره نگاه کلی مدیریت جدید شهری به مقوله قرآن گفت: در مدیریت شهری در دوره های مختلف کارهای متفاوتی در حوزه قرآن صورت گرفته ولی مهجوریت قرآن همچنان باقی است چرا که اگر این چنین نبود امروز شاهد اتفاقات تلخ نبودیم.

او در ادامه به شعار شهردار تهران مبنی بر «مسجد، مدرسه و خانواده» اشاره و خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که هر مسجد به یک پایگاه قرآن تبدیل شود و ضلع سوم این مثلث که خانواده است و اتفاقا امروز از طریق فضای مجازی مورد حمله مستقیم دشمن نیز قرار گرفته است ضمن حفظ ویژگی جلسات سنتی قرآن زمینه هوشمندسازی جلسات نیز فراهم و از این طریق خانواده ها و جامعه ایمن شود.

انتهای پیام/

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 29114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =