تاثیر تم پارک‌ها در اشتغال‌زایی با سرمایه گذاری اندک/قدردان زحمات شهرداری تهران هستیم

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ارتباط خوب شهرداری تهران با این مجموعه در یک سال اخیر تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، علی اصغر شالبافیان در آیین بهره برداری از مجموعه تفریحی اقیانوس پارک و افتتاح ۸ فروشگاه شهروند محله همزمان با هفدهمین شنبه امید و افتخار گفت: از اقدام موثر و به جای شهرداری تهران که در حوزه گردشگری انجام داده است، تشکر می کنم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در یک سال اخیر شهرداری تهران تعامل خوبی با میراث فرهنگی داشته است، افزود: در حوزه گردشگری در بسیاری از شهرها برای تکرار بازدید از آن شهر و رونق گردشگری شهری نیازمند مکمل هایی در کنار جاذبه های شهری هستیم.

وی ادامه داد: اتکا به جاذبه های تاریخی و فرهنگی به تنهایی نمی تواند موجب تکرار رفتار سفر شود که در این میان تم پارک ها می توانند این تاثیر را در فرایند گردشگری شهری داشته باشند.

شالبافیان بیان کرد: توسعه گردشگری شهری توسط شهروندان نیازمند ابزارهای جاذبه آفرینی است که تم پارک ها می توانند در این زمینه موثر باشند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد یکی از پارک های موضعی شهر تهران توانسته ۶ برابر جاذبه گردشگری را در پایتخت توسعه دهد، یادآور شد: تم پارک ها در اشتغال زایی در مدت زمان کمتر و با یک سرمایه گذاری اندک می تواند موثر واقع شوند.

وی با اشاره به رویکرد وزارت گردشگری در توسعه فضاهای تفریحی تاکید کرد: تفریح و سرگرمی حوزه مغفول صنعت گردشگری است، اما اکنون می توان گفت تمام آیین نامه ها و دستور العمل هایی که برای اعطای مجوز برای تاسیسات سرگرمی نیاز است، صادر می کنیم؛ به عبارتی معافیت مالیاتی و تسهیلات به این حوزه تسری پیدا کرده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: امکان استفاده تسهیلات سرگرمی از تبصره ۱۸ است و طرح هایی که موافقت اصولی از وزارتخانه داشته باشند امکان برخورداری از این تسهیلات را دارند.

انتهای پیام/

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 29699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =