لزوم ایجاد معابر ایمن در پایتخت برای تردد دوچرخه‌سواران/نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیازمند حمایت ملی است

رانندگان و فعالان عرصه حمل و نقل در مراسمی که به مناسبت روز ملی حمل و نقل و رانندگان در منطقه ۱۰ برگزار شد، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» شهردار منطقه با تبریک روز ملی حمل و نقل، بر ضرورت نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی تاکید کرد و گفت: ما باید هرچه زودتر اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها جدید، سالم و استاندارد را در اختیار فعالان و شاغلان این عرصه قرار دهیم تا شرایط بهتری هم برای فعالیت آنها و هم برای خدمات‌رسانی به شهروندان فراهم شود.

وی ادامه داد: البته شهرداری به تنهایی امکان و توان نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی را ندارد چراکه این کار، نیازمند حمایت ملی و سرمایه‌گذاری در عرصه کلان است هرچند که شهرداری با تمام توان خود اقداماتی را در این عرصه انجام داده است. 

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به سختی کار فعالان عرصه حمل و نقل اظهار داشت: باید از فعالان عرصه حمل و نقل حمایت کرد و برای تامین رفاه و بهبود شرایط معیشتی آنها اقداماتی را انجام داد. با این حال، شهرداری منطقه ۱۰ به اندازه توان خود آماده است به فعالان این عرصه کمک و همکاری کند. 

اخ الصنایع با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان راهکاری برای مقابله با آلودگی هوا و کاهش ترافیک در شهر تهران تصریح کرد: یکی از مدهای حمل و نقلی، دوچرخه‌سواری است که برای توسعه آن، باید معابری ایمن فراهم شود تا شهروندان دوچرخه‌سوار با آرامش و ایمنی دوچرخه‌سواری کنند. 

وی افزود: با وجود آنکه در سال‌های گذشته اقداماتی در این باره انجام شده ولی شرایط تهران به گونه‌ای نیست که توسعه دوچرخه‌ را شاهد باشیم؛ با این حال، شرایط برای تمامی شهروندان در بوستان‌های اصلی و بزرگ شهر مانند پارک چیتگر فراهم شده است. 

«محمد اسمعیل ریاضی» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: حمل و نقل همواره یکی از شاخصه‌های تمدنی و پیشرفت یک جامعه بوده است. اگر جامعه حمل و نقل پیشرفته‌ای داشته، این مسئله در انتقال قدرت، ثروت و تجارت خویش نیز موفق بوده است. 

وی با بیان اینکه ایران از قرن‌ها پیش همیشه کریدور شرق و غرب بوده است، ابراز داشت: شهر تهران تقریبا در ناحیه مرکزی کشور قرار دارد و همین مسئله موجب شده تا حمل و نقل زمینی از اهمیت برخوردار باشد. از سویی، موضوعات ترافیکی همواره جزو دغدغه‌های اصلی شهروندان تهرانی در چند دهه اخیر بوده است و همواره خواستار حل و فصل مسائل در این حوزه بوده‌اند. 

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه از پلیس راهور برای همکاری با مدیریت شهری برای حل و فصل مسائل ترافیکی در تمامی زمان‌ها تشکر کرد و از انجام نظرخواهی با ادارات اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و اداره موتوری منطقه برای انتخاب رانندگان برتر در سطح منطقه خبر داد. 

همچنین سروان «حمیدرضا خدایاری» معاون آموزش پلیس راهور منطقه ۱۰ نیز در این مراسم بیان کرد: منطقه ۱۰ متراکم‌ترین منطقه شهری در تهران است و موقعیت جغرافیایی و تراکم آن، موجب شده تا معابر اصلی آن، پرتردد و شلوغ باشد. 

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمانی سال گذشته، منطقه ۱۰ کمترین تصادفات را داشته است، یادآور شد: در دو ماهه اخیر نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش آمارهای تصادفی داشته‌ایم اما با این حال، متاسفانه تصادفات منجر به فوت را هم داشتیم و همین مسئله ضروری می‌سازد اقدامات بیشتری را برای آموزش مسائل ترافیکی به شهروندان انجام دهیم.  

در ادامه این نشست، نمایندگان رانندگان فعال در حوزه تاکسی‌رانی، اتوبوس‌رانی و خودرو سرویس شهر و فعالان حمل و نقل پاک به طرح دغدغه‌ها، نظرات و پیشنهادات خویش پرداخته و سپس از سوی شهردار منطقه مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 29703

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =