امکان‌سنجی توسعه ضلع جنوبی تصفیه‌خانه میدان مرکزی میوه و تره‌بار

با حضور سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، معاونین و رؤسای این اداره کل و همچنین معاونین خدمات شهری و محیط زیست و فنی و عمرانی، رئیس اداره محیط زیست و توسعه پایدار و شهردار ناحیه ۵ ، مشاور آبهای سطحی منطقه و پیمانکار پروژه بازدید از منطقه ۱۹ انجام شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمد مهدی گندمی معاون فنی و عمرانی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تصفیه‌خانه میدان مرکزی میوه و تره‌بار، در خصوص چالش های پیش رو در انتقال خط لوله فاضلاب میدان مرکزی میوه و تره بار به تصفیه خانه مواردی را مطرح کرد و افزود: در راستای توسعه ضلع جنوبی تصفیه خانه تا بعد از کانال بهشتی امکان سنجی و بررسی های مورد نیاز انجام خواهد شد.

در ادامه حلیا سادات حسینی سرپرست مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درخصوص انتقال خط لوله میدان مرکزی میوه و تره بار خواستار رعایت دقیق اصول ایمنی و فنی در راستای پیشگیری از فرونشست در محدوده بزرگراه آزادگان شد.

همچنین این مسئول درباره اجرای فاز دوم پروژه تصفیه خانه بر ارائه گزارش توجیهی در این خصوص به اداره کل محیط زیست در راستای اخذ مجوز های محیط زیستی تأکید کرد.

در این بازدید با توجه به بحران کمبود آب، خشک شدن سفره های زیر زمینی، نشست زمین و لزوم نگهداشت فضای سبز محدوده بر استفاده از پساب های تصفیه خانه به عنوان پروژه های شاخص شهرداری تهران تأکید و اهمیت نیاز آبی منطقه، توسعه فضای سبز،آبیاری بوستان ها بویژه ایرانیان، حاشیه آزادگان و فضای سبز داخل میدان تره بار بررسی شد.

انتهای پیام 

۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
کد خبر: 30184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =