مدیران گذشته در زمینه ایمنی اهمال کرده‌اند/ ساختمان‌های ناایمن را بدون تعارف پلمب کردیم

زاکانی گفت: مسئولیت ایمنی شهر تهران برای مدیران گذشته نیز بوده است اما آنها اقدامی انجام ندادند. البته نمی توانند با فرار رو به جلو، داد و بیداد کنند و بگویند مسئولیت نداشتند، زیرا آنها مسئولیت داشتند اما دقت نکردند.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه سومین قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که راه آغاز شده در مسیر خواست و اهتمام ویژه شورای ششم و مدیریت شهری است، گفت: باید بیان کنم مسئولیت ایمنی شهر تهران برای مدیران گذشته نیز بوده است اما آنها اقدامی انجام ندادند و در این زمینه اگر بخواهم خیلی رک بگویم نمی توانند با فرار رو به جلو، داد و بیداد کنند و بگویند مسئولیت نداشتند، زیرا آنها مسئولیت داشتند اما دقت نکردند.

شهردار تهران با تاکید بر این موضوع که امروز با میراثی مواجه هستیم که در جلسات متعدد که از سال گذشته برگزار کردیم، کارهای کارشناسی روی آن ها آغاز شده است، افزود: ۸ سر فصل در جلسه امروز مطرح و قرار شد ما در شهرداری تهران با اهتمامی که خودمان داریم و با دستورات لازمی که در این حوزه به مدیران دادم، ظرف مدت یک ماه موضوعات تعیین و تکلیف شود.

زاکانی ادامه داد: موضوعات مطرح شده موضوعاتی است که عدد و رقم نجومی می طلبد تا جبران شود اما با همین اعداد و رقم ها، اقدام های لازم در این بخش  انجام می شود، زیرا این موضوع را وظیفه خود می دانیم چرا که یک موی همشهریان ما در تهران بسیار ارزشمند تر و مهم تر از این اعداد و ارقام است که شاید برخی ها از بیان آن واهمه داشته باشند.

وی ادامه داد: ناظر به این موضوع ظرف مدت یک ماه موارد خاص این ۸ سرفصل به شکل شفاف، مشخص می‌شود و مواردی که نیاز به طرح جایگزین یا پیشنهاد دارد باید مطرح شود. پیش تر موضوعات با چند پیشنهاد مطرح می شد که در جلسه امروز اعلام کردیم باید برای هر یک به شکل شفاف یک پیشنهاد ارایه شود تا روی آن بایستیم و موضوع را دنبال کنیم. از دستگاه قضایی و وزارت راه و شهرسازی نیز کمک بگیریم.

شهردار تهران با بیان اینکه ساختمان های مدنظر بیشتر در مناطقی هستند که شهرداران آن‌ها در جلسه حضور داشتند و پیش‌تر موارد آن ها استخراج و نقشه راه آن نیز احصا شده بود، گفت: در منطقه ۱۲ ساختمانی برای این جلسه نبود و این موضوع نیز بررسی می شود. 

وی ادامه داد: اقدامی را قریب به یک و نیم ماه گذشته در مدیریت شهری پایتخت برای ۱۶ هزار ساختمان آغاز کردیم که برای اولین بار انجام شد، زیرا پیش‌تر هر اقدامی که انجام شده بود در بعد آتش نشانی قرار می گرفت اما ما در مدیریت شهری با ۹ دستگاه تفاهم کردیم و کاری جمعی انجام شده است تا از ابعاد مختلف بعد از تهیه شناسنامه ایمنی بتوانیم در حوزه ایمنی ساختمان ها پاسخی مطمئن بدهیم.

شهردار تهران تاکید کرد: ما به مجموعه ها، ساختمان های ناایمن را معرفی می کنیم و خود مجموعه مکلف است اقدام های لازم را در بخش ایمنی انجام دهد. باید تاکید کنم ظرفیت های قانونی کشور را نیز پشت کار قرار می دهیم و اگر در این بخش به اجباری نیاز باشد به آن ها اجبار می کنیم.

وی با بیان اینکه این پیگیری و اقدام تا جایی است که در مقابل برخی از مقاومت ها ساختمان های ناایمن را بدون تعارف پلمب کردیم، گفت: امروز می توانم این خبر خوش را بدهم که قطار ایمنی به راه افتاده است و در بخش ایمنی بنا دارد برای مجموعه های فرسوده تعیین تکلیف کند زیرا معضلات چند ده ساله بررسی و تعیین تکلیف شده و در کمیسیون ماده ۵ نیز مجوزهای لازم آن اخذ شده است.

انتهای پیام/

۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: 30442

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =