ساماندهی معتادان متجاهر متمرکز بر درمان باشد

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: رسالت اصلی شهرداری تهران در ساماندهی معتادان متجاهر باید بر درمان متمرکز باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تذکر در خصوص وضعیت مراکز یاورشهرها اظهار کرد: طراحی فضاهای مناسب و دارای استانداردهای کالبدی اولین قدم برای ورود به چرخه حمایت، توانمندسازی و مراقبت از افراد در معرض خطر است.

وی افزود: شهرداری باید با همکاری با سازمان بهزیستی در تکمیل مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر و افراد بی خانمان و توانمندسازی معتادان بهبود یافته اقدام کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نحوه طراحی و مدیریت این مراکز نیز مهم است و رسالت اصلی شهرداری تهران در ساماندهی معتادان متجاهر باید بر درمان متمرکز باشد و صرفا جنبه انضباطی مدنظر نباشد و به تدوین شیوه نامه های پیچیده نیاز دارد.

وی افزود: شهرداری باید شاخص های استاندارد در زمینه طراحی کالبدی مراکز یاورشهر همچون امنیتی، مراقبتی، بهداشتی و درمانی را در اولویت قرار دهد.

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به طولانی شدن زمان پلاک گذاری یکصد اتوبوس وارد شده به شهر و لزوم توجه به آن گفت: یکی از معضلات تهران آلودگی هواست که توسعه حمل و نقل می تواند در کاهش این آلودگی اثرگذار باشد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تقدیر از سازمان فرهنگی، هنری و سازمان زیباسازی شهرداری اظهار کرد: این مجموعه ها امسال هنرمندانه تر و خلاقانه تر، برنامه های مرتبط با سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را اجرا کردند و امیدواریم در سالهای آینده جهاد تبیین را با اندوخته بیشتر اجرایی کنند.

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 30731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =