نظارت کامل شهرداری منطقه ۱۷ بر ساخت و سازها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۷، گفت: پس از مجوز مهندس ناظر و تخریب ساختمان جهت ساخت بنای جدید،عملیات گودبرداری انجام می شود و وظیفه همکاران ما در ناحیه این است که در هر مرحله از ساخت، نظارت کافی بر ساخت و ساز داشته باشند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، علیرضا پارسافر معاون شهرسازی و معماری منطقه با اشاره به نظارت بر ساخت و سازهای منطقه، گفت: پس از صدور پروانه ساختمانی و مجوز شروع به کار توسط مهندس ناظر، فعالیت شهرداری ناحیه و معاونت شهرسازی شروع می شود. در واقع بخش اعظم کار توسط مدیر شهرسازی و همکاران ما در ناحیه انجام می شود.

وی افزود: بنابراین پس از مجوز مهندس ناظر و تخریب ساختمان جهت ساخت بنای جدید،عملیات گودبرداری انجام می شود و وظیفه همکاران ما در ناحیه این است که در هر مرحله از ساخت، نظارت کافی بر ساخت و ساز داشته باشند.

پارسافر تصریح کرد: وظیفه مدیر شهرسازی و همکاران نواحی در این حوزه، این است که در طول ماه یا هر مرحله از ساخت، به ساختمان در حال ساخت سرکشی کنند و وضعیت موجود را با نقشه ها و پروانه صادره مطابقت دهند تا خلافی صورت نگیرد.

معاون شهرسازی منطقه ۱۷ اظهار کرد: در حین بازدیدهای مختلف از مراحل کار، ممکن است متوجه خلافی در یک ساختمان شویم که از طریق ناحیه به مالک، سازنده یا به مهندس ناظر آن اخطارهای لازم داه می شود؛ اگر تخلف صورت گرفته به شکلی باشد که بایستی حتما جلوی ساخت گرفته شود، همکاران شهربان اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی افزود: از این مرحله به بعد تا زمان رفع خلاف، همکاران شهربان وظیفه دارند تا زمان تعیین تکلیف، جلوی کار را بگیرند که یا پرونده به کمیسیون ماده صد فرستاده می شود یا خود مالک رفع خلاف انجام می دهد. این روند کار ونظارت های مختلف تا انتهای ساخت، وظیفه همکاران ما در نواحی است.

پارسافر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در یک ساختمان تخلف صورت گیرد، چه اقداماتی از سوی شهرسازی صورت می گیرد، گفت: در این صورت مالکین جهت تشکیل پرونده به دفاتر خدمات الکترونیک راهنمایی می شوند یا از طریق خود ناحیه پرونده تشکیل می شود و به منطقه ارسال می گردد تا همکاران ما به تخلفات مربوطه رسیدگی کنند.

معاون شهرسازی منطقه در ادامه تصریح کرد: اگر تخلفات انجام گرفته در حد کمیسیون داخلی باشد، مسیر کمیسیون داخلی طی می شود که اگر نیاز به اخذ عوارض باشد اخذ می گردد یا اگر نیاز به رفع تخلف باشد به مالک جهت رفع آن اطلاع داده می شود، در غیر این صورت پرونده به کمیسیون ماده صد ارسال می شود تا رای صادر شود و سایر اقدامات انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا در این منطقه موردی وجود داشته که مالک آن خلاف کرده باشد و شهرداری جلوی کار را گرفته باشد، تصریح کرد: بله وجود داشته است؛ به هر حال اصل ساخت و ساز بر اساس سود حاصل از آن است و بسیاری از مردم و سازنده ها وقتی ساخت و ساز انجام می دهند، مایل هستند سود بیشتری از این راه کسب کنند که به نوعی ممکن است این تفکر در اذهان به وجود آید که با تخلف می شود به سود بیشتر رسید.

پارسافر گفت: در منطقه ما هم چندین پلاک ساختمانی وجود داشت که تخلف انجام داده بودند و ناحیه جلوی کار آنها را گرفته بود، اما متاسفانه مالکین توجهی نکرده بودند؛ بنابراین مراحل اداری انجام شد و پرونده تشکیل شده را به کمیسیون ماده صد ارسال کردیم تا اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 30799

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =