نگاه به زن و جایگاه زن می‌تواند سناریوهای آینده شهر تهران را متفاوت‌تر از امروز رقم بزند.

در ادامه برنامه‌های پویش «قدردانیم»، رویداد هنری در کوشک هنر اراضی عباس‌آباد در حالِ برگزاری است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، رویداد هنری با حضور ۱۰۰ هنرمند در کوشک هنر اراضی عباس‌آباد ذیل برنامه‌های پویش «قدردانیم»، از ۲۸ الی ۳۰ دی در حال برگزاری است.
گفتنی است برای برگزاری این رویداد هنری، طی فراخوانی از هنرمندان و هنرجویان درخواست شد که آثار خود را با موضوع قدر و جایگاه زنان و قدردانی از زنان به دبیر خانه رویداد ارسال کنند. در ادامه، ۱۸۵ اثر ارسال شد که از میان آن ۱۲ داور هنرمند، ۸۰ هنرجو انتخاب کردند.
در افتتاحیه این رویداد، مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، اظهار داشت: تولیدات هنری این رویداد که به صورت جمعی و فردی خلق میشود، برکت است. در واقع اینکه به زن و جایگاه زن چگونه نگاه شود، می‌تواند سناریوهای آینده شهر تهران را متفاوت‌تر از امروز رقم بزند. او در ادامه تاکید کرد: همواره برای یک زن دشوار است که به او بگویند کپی زن دیگری باشد. زنان باید آنگونه که هستند به رسمیت شناخته شده و ارزشمند شمرده شوند. همچنین مدل زندگی که انتخاب می‌کنند هم باید ارزشمند شمرده شود.
مشاور شهردار تهران با بیان اینکه داشتن یک رتبه میانه برای زنان در جامعه، با ذات و اصلالت آنان سازگاری ندارد، اظهار داشت: یک تک قله برای زنان تعریف کردن، خلاقیت آنها را در زندگی می‌کُشد. بانو مجتهده امین در درس‌های خود عنوان می‌کردند که زن مظهر خلاقیت الله است. به یک معنا، زنانگی به خلاقیت گره خورده و اگر این خلاقیت را از زنان بگیرید، گویی زنانگی را هم از زن سلب کرده‌اند.
او افزود: اینکه یک زن مجبور باشد زنانگی کلیشه‌ای و نوستالژیک عده‌ای را تداعی کند، به شدت آزاردهنده‌ست. زن به دلیل اینکه زن است، با همه زنانگیاش باید به عنوان یک انسان قدر دانسته شود. حالا می شود در کنار آن، هویت‌های فردی دیگری مانند زنی که ایرانی است، زنی که در تهران سکونت دارد، زنی که مسلمان است و... را به آن اضافه کرد. تمام اینها به هویت مرکزی زن گره می‌خورد.
مریم اردبیلی با بیان اینکه همگان از ارزش، جایگاه هنر و سهم آن در تحقق آینده مطلع هستند، گفت: اینکه در جایگاه مدیریتی یا نهادهای علمی، مفاهیم یا مباحثی تولید ‌شود و در ادامه هنرمند آن را به زبان هنر دربیاورد، رویه درستی نیست. در برگزاری این رویداد هنری، ما نخواستیم شعاری دهیم و بعد از هنرمند خلق یک اثر هنری متناسب را بخواهیم. ما عقیده داریم که یک هنرمند از زاویه دید خود و جهان‌بینی‌ خود به قضایا نگاه کرده و اثری را خلق میکند. این موضوع برای ما به عنوان یک مدیر شهری بسیار راهگشا است. به همین دلیل جمع بزرگی از اساتید، هنرمندان شکل گرفته تا در گروههایی به ایده‌پردازی، مباحثه و غیره بپردازند تا قدر و جایگاه زن و قدردانی از زنان در شهر تهران را در قالب یک فعالیت هنری به ما نشان دهند.
مشاور شهردار تهران در پایان تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادی چه از لحاظ فرایندی و چه از لحاظ اثرهای هنری خلق شده در آن، بسیار برای ما ارشمند است.
انتهای پیام/
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
کد خبر: 31137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =