از حضور هزاران نفر در هر منطقه پربارش تا دپوی شن در فاصله‌های یک متری

معاونان خدمات شهری مناطق شمالی پایتخت، آخرین اقدامات شهرداری‌های این مناطق برای برف‌روبی معابر در پی بارش‌های امروز را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، از ساعات ابتدایی صبح امروز-یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱- بارش برف در تهران به ویژه نقاط شمالی آن آغاز شد که طی ساعات اخیر این بارش شدت بیشتری به خود گرفت. با توجه به این شرایط اقدامات شهرداری های مناطق درگیر برف برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و بروز مشکل در تردد خودروها و مردم بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ گزارش زیر خلاصه ای از اقدامات ۶ منطقه پربارش تهران برای برف روبی و تمهیدات و آمادگی آنها برای برف امروز است.

دپوی های فرعی شن و نمک در فاصله های کوتاه

حمید مهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: از ساعات اولیه صبح، عملیات برف روبی آغاز شده و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است؛ حدود ۵۰۰ نفر نیروی فعال در سطح منطقه داریم و برای برف امروز کیسه های شن و نمک را افزایش دادیم تا در طول روز استفاده شود. با توجه به دامنه دار بودن برف امروز، در ساعات بعد از ظهر مجددا مخازن را شارژ می کنیم.

وی افزود: در محله ها نیز دپوی های فرعی شن و نمک به شکل فله تدارک دیدیم که در صورت لزوم در محله ها با فاصله کمتر از ۵ متر بارگذاری شوند تا در صورت لزوم در محله ها مورد استفاده قرار گیرد. 

۳۰ ماشین مکانیزه و ۱۰۰ ماشین غیر مکانیزه و حدود ۸۰۰ نیروی کارگری

علی اصغر طاهری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به اینکه از شب گذشته به صورت صد در صد در سایت مرکزی و نواحی ۹ گانه در آماده باش بودیم، اظهار کرد: با کلیه تجهیزات و نیروی انسانی از لحظات اولیه بارش نسبت به عملیات نمک پاشی اقدام شد  و در معابر اصلی و فرعی مشکلی وجود ندارد و با ۳۰ ماشین مکانیزه و ۱۰۰ ماشین غیر مکانیزه و حدود ۸۰۰ نیروی کارگری مشغول خدمات رسانی هستیم.

طاهری بیان کرد: با توجه به اخلالی که در بارش قبلی در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره) داشتیم، تیمهای فعال را در این نقطه افزایش دادیم و جمعا در این محور ۱۹ دستگاه در حال فعالیت هستند و تا این لحظه مشکل خاصی گزارش نشده است. 

بکارگیری ۸۵۰ نیروی انسانی و ۸۵ ماشین آلات تخصصی و غیر تخصصی/ دپوی شن در فاصله های یک متری

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ نیز به خبرنگار شهر گفت: ۸۵۰ نیروی انسانی و ۸۵ ماشین آلات تخصصی و غیر تخصصی اعم از  محلول پاش و کامیون تیغه دار  در سطح محدوده مشغول به کار هستند و سایت های برف روبی از دیشب تا ۴ صبح به صورت کامل شارژ شدند و این روند تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد داشت .

سیگارودی در خصوص تفاوت ارئه خدمات امروز با بارش های قبلی توضیح داد: برای امروز در تمام مسیرهای رمپ و و لوپ ها در هر یک متر کیسه های مخصوص گذاشتیم تا اگر در رمپ ها و لوپ ها احیانا ترافیک بود و امکان خدمات رسانی ماشینی وجود نداشت، بتوان از فاصله نزدیک، به صورت دستی از این کیسه ها استفاده کرد؛ همچنین نقاط حساس را شناسایی و عواملی را در آن نقاط مستقر کردیم و علاوه بر این در خیابان های حساس و سراشیبی ها کیسه های شن و نمک قرار دادیم .

استفاده بیشتر از ماشین‌های تیغه دار و تمهیدات برای نقاط اسیب‌خیز برف پنجشنبه 

سیدمحمد قاضی میرسعید معاون خدمات شهری منطقه ۴ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر توضیح داد: معابر سطح منطقه باز هستند و تردد حالت عادی دارد و همه عوامل از ساعت ۴ صبح که بارش برف در منطقه آغاز شد مشغول انجام وظیفه هستند.

وی با بیان اینکه تعداد ماشین آلات ما در منطقه حدود ۱۴۰ دستگاه هستند و سایت مرکزی و ۹ سایت فرعی را کاملا شارژ کردیم و به محض اتمام نیز مجددا شارژ می شوند، وی عنوان کرد: تفاوت ارائه خدمات برای امروز این است که زمانی که حجم برف زیاد شود از ماشین های تیغه دار بیشتر استفاده می کنیم و نقاطی که در دفعات قبلی عامل ایجاد مشکلاتی بودند را شناسایی کردیم و نیروی مستقر در آنها گذاشتیم تا مشکلی را شاهد نباشیم.

۱۸۵۰ نیرو در حال خدمات رسانی در منطقه ۵

مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ نیز به خبرنگار شهر گفت: کلیه معابر باز هستند و از ساعات اولیه صبح بارش برف عملیات برف روبی را آغاز کردیم و در حال حاضر هیچ مشکل ترددی حاصل از بارش برف نداریم؛ حجم عملیات را بیشتر کردیم و برنامه ریزی بهتری انجام شد.

وی افزود: حدود ۴۵۰ نفر از عوامل خدمات شهری و  ۱۴۰۰ از عوامل کارگری در حال انجام وظیفه هستند  و ۱۸ سایت برف روبی در سطح منطقه  ۵ به صورت مداوم شارژ می شوند.

معابر سطح منطقه ۲۲ تا لحظه مخابره این خبر باز است 

علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ در گفتگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: از شب گذشته در آماده باش کامل بودیم و کلیه محورهای اصلی و فرعی منطقه باز است و تا کنون هیچ کندی ترددی را در محدوده منطقه ۲۲ شاهد نبودیم و حدود ۳۵۰ نفر از نیروهای ما اعم از کارگری و مدیران اجرایی مشغول فعالیت و نظارت هستند. 

وی خاطرنشان کرد: تفاوت خدمات با دفعات قبلی این است که سعی کردیم از تمام سطوح نیروی انسانی در سطح نواحی و منطقه استفاده شود و بعضا از عوامل سایر حوزه ها نیز در صورت شدت بارش استفاده می کنیم و در واقع پهنه هایی برای انها تعریف شده تا نظارت کافی را داشته باشند؛ همچنین از کلیه ظرفیت های خودروهای پیمانکاری اعم از خودروی وانت و پیکاپ برای انتقال کیسه های شن و نمک استفاده می شود و ذخایر به اندازه کافی پیش بینی شده و تمهیدات حداکثری اعمال شده تا از تمام ظرفیت و پتانسیل نیروهای منطقه برای انجام عملیات برف روبی استفاده کنیم.

 انتهای پیام/

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
کد خبر: 32166

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =