بوستان زندگی به مقبره‌ای از یک شهید برکت گرفت

شهردار منطقه ۱۲ از برپایی مراسم تشییع و تدفین یک شهید گمنام در محله شهید هرندی این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۲، روز دوشنبه، اسفندماه، هم‌زمان با روز بزرگداشت شهدا، مراسم تشییع و تدفین یک شهید گمنام با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، برخی مقامات لشگری و کشوری و جمعی از مردم انقلابی و شهیدپرور منطقه در محله شهید هرندی برگزار شد.

این مراسم باشکوه که ساعت ۱۰ صبح در هنرستان امام صادق (علیه‌السلام) واقع در خیابان ری آغاز شد، در ساعت ۱۲ و نیم با تدفین شهید والامقام در مقبره‌ای در بوستان زندگی به پایان رسید.

یزدی دراین‌باره توضیح داد: بنابر پیگیری‌های انجام‌شده مقرر شد، در تاریخ ۲۲ اسفند هم‌زمان با روز بزرگداشت شهدا در محله شهید هرندی منطقه ۱۲ که یکی از نقاط کم‌برخوردار این منطقه به شمار می‌رود، احداث مقبره‌ای برای یک شهید گمنام به منظور برکت‌افزایی به مقام این محل انجام شود.

وی افزود: در بحث تشییع و تدفیق این شهید گمنام، قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید اسداللهی و شهرداری منطقه ۱۲، بنیاد شهید و ستاد معراج شهدا نقش‌آفرینی کردند؛ همچنین سرکلانتری محله، حفظ امنیت برنامه را به عهده داشت و پلیس راهور برای مسدودکردن خیابان‌ها، معرفی مسیرهای جایگزین و کنترل معابر اقدام کرد.

شهردار قلب طهران از اجرای تمهیداتی برای حضور ویژه دانش‌آموزان در این مراسم سخن گفت و بیان کرد: ما برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند در این مراسم شرکت کنند، تعدادی اتوبوس به منظور حمل‌ونقل این عزیزان در اختیار این مدارس قرار دادیم.

گفتنی است در مراسم تشییع و تدفین این شهید گمنام، حاج نریمان پناهی، حاج حیدر خمسه و حاج موسی رضایی به مداحی پرداختند و در مراسم وداع شهید که روز یک‌شنبه، ۲۱ اسفندماه در مسجد جوادالائمه محله شهید هرندی برگزار شد، حاج اصحاب کریمی، رئیس بنیاد جانبازان استان تهران به عنوان راوی و سخنران مراسم به روایتگری در مورد مقام شهدا پرداخت.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 33643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =