تحقق شهرداری غیرحضوری، ثمره هوشمندسازی و شفافیت است

احمد صادقی گفت: تحقق شهرداری غیر حضوری نتیجه هوشمندسازی و شفافیت است و ما مصمم هستیم که الکترونیکی شدن فرایندها و بارگذاری آنها در سامانه شفافیت به سرعت صورت پذیرد. 

به گزارش شهر، چهارمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با حضور احمد صادقی رییس این کمیته، محسن رنجبر رییس سازمان حراست، محمدعلی الفت پور رییس مرکز نوسازی و تحول اداری و سعید جهانی رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در راستای توسعه شفافیت در شهرداری تهران برگزار شد. 

احمد صادقی در این جلسه گفت: هوشمند سازی و شفافیت از مهمترین و برجسته ترین برنامه‌های شورای ششم بوده و حتی در برنامه های ارائه شده از سوی شهردار منتخب شورا نیز در اولویت قرار داشت؛ لذا پیگیری این امور هدف ما بوده و به طور جد برای تحقق آن تلاش می کنیم.
 
وی افزود: خوشبختانه تا امروز مدیریت شهری مسیر روشنی را در تحقق امر شفافیت طی کرده و به مرور شاهد هستیم مواردی که باید در سامانه شفافیت به روز و یا راه اندازی شود یک به یک در حال اجراست؛ البته هنوز تا رسیدن به سر منزل مقصود و مواردی که باید در سامانه شفافیت بارگذاری شود فاصله است اما مدیریت شهری در این دوره نسبت به این موضوع بی تفاوت نیست و می بنیم که داده ها به مرور در حال بارگزاری هستند و به زودی گزارش این امور و برنامه زمانبندی اقدامات بعدی به شهروندان ارائه خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه تحقق شهرداری غیرحضوری ثمره هوشمندسازی و شفافیت است گفت: مبارزه با فساد، حذف امضاهای طلایی، رانت زدایی در امور، کاهش ترددهای غیرضرور، افزایش رضایت شهروندی، تسهیل و تسریع در کار مردم و آگاهی شهروندان از حقوق خود بزرگترین دستاوردهای شهرداری غیر حضوری است و ما امیدواریم با تسریع این فرایند ها و تحقق شهرداری غیر حضوری عیدی خوبی به شهروندان فهیم و قدر شناس پایتخت بدهیم. 

صادقی ادامه داد: فایده این جلسات علاوه بر پیگیری امور و نظارت بر حسن اجرای اقدامات ، شناسایی گره های بزرگی است که مانع از تحقق هوشمند سازی می شود. بدون شک تحقق شهرداری غیر حضوری منافع مافیای فساد را به خطر می اندازد و لذا یکی از گره های بزرگ و موانع همین مافیا هستند که سبب کند شدن روند هوشمند سازی می شوند. این گره ها و چالش ها باید شناسایی شود و بدون اغماض با هر کسی که هم راستا با منافع شهر و شهروندان نیست باید برخورد شود. 

وی در ادامه با اشاره به نقش سازمان فاوا شهرداری گفت: خوشبختانه با حضور مدیر جدید این سازمان شاهد ثبات در این عرصه هستیم و امیدواریم با ثبات در این سازمان روند اجرای هوشمند سازی تسریع شود. می دانید که سازمان فاوا نقش پر رنگی در فرایند های امروز مدیریت شهری دارد و لذا با ثبات مدیریت در این سازمان  است که می توان شاهد به سرانجام رسیدن بسیاری از مقاصد در عرصه الکترونیکی شدن اقدامات باشیم.   

صادقی در پایان گفت: شهرداری تهران ظرفیت های بزرگی دارد و قطعا منابع هم کم نداریم اما خواست و اراده مصمم نیاز است که در طول مسیر نایستیم و یا منحرف نشویم. برای تحقق شهرداری غیر حضوری همه مصمم ایستاده ایم چرا که نتیجه آن آسایش شهر و شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 33752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =