برپایی نماز جماعت  و سفره‌هایی با طعم معنویت در بوستان‌های منطقه۱۴

بوستان سمیه دارالمومنین تهران در ایام ولادت کریم اهل بیت علیه السلام با برپایی نماز جماعت و سفره افطارساده، به محفل معنوی برای همدلی و مواسات نوجوانان روزه اولی، چهره‌های ورزشی و مذهبی تبدیل شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت، مساجد و بوستان های این منطقه را به فضای معنوی برای حضور شهروندان و روزه‌داران تبدیل کرده است.

در این راستا اقامه نماز جماعت در بوستان سمیه با حضور محمد امین سالاری پور شهردار منطقه و با همراهی جمعی از مدیران شهری، پیشکسوتان  عرصه ورزش، معتمدان و اهالی و بخصوص بیش از ۱۵۰۰ نفر از نوجوانان روزه اولی دارالمومنین تهران برگزار شد.

سالاری پور با بیان اینکه میزبانی از این نوجوانان با اقامه نماز جماعت و با رویکرد حفظ معنویت ماه مبارک رمضان موجب همدلی بیشتر خانواده‌ها و شهروندان می شود، گفت: به منظور  نهضت مواسات و همدلی، مساجد دارالمومنین تهران در طول ماه مبارک رمضان و البته این سال‌های پس از انقلاب با اجرای برنامه های مذهبی، سفره های افطاری و سایز فعالیت های خیرخواهانه و مشارکتی به نفع نیازمندان و ایتام در تقویت وحدت و همبستگی نقش مهمی ایفا کردند.

وی با ارزشمند برشمردن میزبانی از روزه داران روزه اولی و اجرای مراسم افطاری و اقامه نماز علاوه بر مساجد در بوستان‌ها نیز گفت: مومنان و روزه‌داران منطقه با پهن کردن سفره افطاری در دامان طبیعت و بوستان‌ها ماه میهمانی خدا را ارج می‌نهند و با ارزش‌های معنوی و آئین های سنتی و دینی ریسمان همدلی شان را محکم تر می‌کنند.

سالاری‌پور یادآورشد: انجام فریضه نماز جماعت ظهر و عصر، نماز جماعت مغرب و عشا، افطاری ساده و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مراسم شب‌های قدر در بوستان‌های منتخب منطقه تا پایان ماه مبارک در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 34514

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =