برگزاری پویش افطاری ساده در میادین اصلی شهر؛ ۱۵ هزار جلسات قرآن خانگی در رمضان امسال برگزار می‌شود

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از برگزاری پویش افطاری ساده در میادین اصلی نواحی مختلف شهر خبر داد.

حجت الاسلام علی‌رضا شیرنژاد رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در نشست خبری تبیین فعالیت‌های شهرداری تهران برای ماه مبارک رمضان، گفت: مجموعه مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با هماهنگی نهادهایی که در زمینه ماه مبارک رمضان و مساجد و علی الخصوص نهادهای دینی فعالیت دارند، ۹ سرفصل را در ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داده است که در آغاز بر استقبال از ماه مبارک‌ رمضان با هماهنگی امور مساجد برنامه تکریم و غبار رودی مساجد را در مناطق ۲۲ گانه خواهیم داشت.

وی افزود: توسعه برنامه جلسات قرآن خانگی از دیگر برنامه‌ها است که به حمایت از جلسات قرآنی خانگی که به صورت مستقل با  ستاد طرح شهید آرمان هماهنگ است. به واسطه بیش از ۱۰۰۰ مربی که  ذیل مساجد فعالیت می کنند، بیش از ۱۵‌ هزار جلسه قرآن خانگی با حضور نوجوانان با نظارت و اداره کردن مربیان مساجد خواهیم داشت. این جلسات در محلات ذیل سامانه ای که طراحی‌ شده است، برنامه‌ خودشان را از روی طرحی که مشخص شده است انجام می‌دهند.

شیرنژاد ادامه داد: برگزاری مسابقه رمضان به صورت مجازی با کد دستوری #۳۳۳*۱۳۷* را خواهیم داشت که سال گذشته شهروندان و کارکنان شهرداری به‌ واسطه‌ پرتال شهرداری از مسابقه استقبال‌ کردند و استقبال ۲۹۰ هزارنفری صورت گرفت. امسال امیدواریم این مسابقه که از روی طرح درس های قرائتی اجرا شده است، به خوبی برپا شود. 

رئیس مرکز فعالیت های دینی مطرح کرد: کرسی‌های تفسیر را در مساجد شهر تهران با هماهنگی شورای عالی قرآن خواهیم داشت که به ازای ۲۲ منطقه ۲۲ ستاد تفسیر ذیل شهرداری مناطق شکل گرفته است که علاوه بر مساجدی که پس از جز خوانی نماز صبح، نماز ظهر و نمازمغرب و عشا ۶۶ جلسه قرآن‌ هر روز به صورت مشخص در سطح شهر تهران اجرا می‌شود، بیش از ۱۹۸۰ جلسه تفسیر مشخص‌ اجراخواهد شد. پوشش مساجد را بنا برطرح درس تفصیل سی جز قرآن‌ توسط ائمه جماعت خواهیم داشت که استقبال‌ صورت گیرد.

وی‌ ادامه‌ داد: برنامه بیان احکام توسط ائمه جماعت شهرداری که ۳۲۰ امام‌ جماعت در ادارات، سازمان ها و مجموعه های شهرداری هستند، خواهیم داشت.

شیرنژاد همچنین مطرح کرد: مشارکت در برگزاری نماز باشکوه‌ عید فطر سرفصل دیگری است که نهادهای دینی انجام‌ می دهد. 

وی‌ افزود: هرسال درایام‌نوروز بوستان های تهران میزبان مهمانان نوروزی هستند، امسال با توجه به اینکه این امر قرین شده است با ماه رمضان‌ علاوه بر ۱۲۰‌ بوستانی که نمازجماعت برپا می شود، برنامه افطاری ساده هم در کنار میادین اصلی در ۱۲۳ ناحیه شهرداری تهران که به‌واسطه مساجد یکی از سرفصل های اجرایی است، در این بوستان ها انجام‌خواهد شد.

وی‌ در پایان گفت: بحث برپایی نماز در پایانه های مسافرتی شهر تهران نیز در دستور کار قرار دارد که با توجه‌ به حجمی که از مسافرین نوروزی داریم، برنامه‌ نماز جماعت به صورت مداوم در ایام تعطیلات و ماه رمضان برپا خواهد شد. برنامه افطاری ساده با هماهنگی چندبخش اجراخواهد شد که بخش مربوط به مساجد آن‌ به عهده مرکز فعالیت های دینی خواهد بود.

انتهای پیام/ 

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 51106

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =