سید مجتبی شفیعی در گفتگو با خبرنگار شهر با اعلام اینکه روسازی آسفالت تعدادی از ایستگاههای بی آر تی که عموماً به دلیل شدت نیروی افقی ناشی از تکرار ترمزگیری، دچار خرابی زیادی شده بودند، تحت اجرای عملیات بهسازی و روسازی بتنی قرار گرفتهاند، گفت: مراحل مختلف اجرایی شامل تراش و برداشت سطح آسیبدیده، روسازی با استفاده از بتن مسلح و اجرای کفپوش بتنی در این ایستگاهها آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و روسازی ۴۰ ایستگاه در خطوط مختلف بی آر تی پایتخت در دستور کار این سازمان قرار دارد، اظهار کرد: تا کنون در ۷ ایستگاه که دچار آسیبهای اساسی نظیر شیارشدگی، انواع ترک خوردگی و جمعشدگی در سطح لایه آسفالت بودند، عملیات مذکور به این روش با موفقیت به اتمام رسیده که مسافران و رانندگان از آن ابراز رضایت کردهاند.
شفیعی در مورد روش بتن مسلح با روکش موزاییکی بتنی، توضیح داد: از مهمترین مزیتهای این روش نسبت به روشهای دیگر، مقاومت بالا در برابر نیروهای افقی، سرعت بالا در اجرا و کاهش هزینههای ساخت و نگهداری است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با برشمردن ویژگیهای مثبت عملیات روسازی بلوکی، گفت: این روش در شرایط مختلف جوّی و ترافیکی، از وضعیت نسبتاً یکسانی برخوردار بوده و به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، ضمن بهبود کیفیت خدمترسانی در خطوط بی آر تی، باعث کاهش قابل توجه آسیبهای وارده به اتوبوسهای تندرو و تقلیل هزینههای نگهداری آنها نیز میشود.
گفتنی است، عملیات بهسازی و روسازی ایستگاههای بی آر تی تا کنون در ایستگاه کوی نصر (بزرگراه شهید چمران در مسیر شمال به جنوب و بالعکس)، ایستگاه شهید فتحنائی (خیابان دماوند در مسیر شرق به غرب و بالعکس)، ایستگاههای شهید منتظری و بوعلی (خیابان دماوند) و ایستگاه دکتر قریب (خیابان آزادی) به پایان رسیده و در ایستگاه ۱۷ شهریور (بزرگراه بعثت در مسیر شرق به غرب و بالعکس) و ایستگاه فرودگاه (خیابان دماوند در مسیر غرب به شرق) در دست اجراست که در سایر ایستگاهها نیز متناسب با شدت خرابی و حجم تردد در اولویت اجرا قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
نظر شما