نظام‌نامه جدید سازمان ورزش به زودی ارائه می‌شود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای رفع خلاهای قانونی، نظام‌نامه جدید سازمان ورزش تهیه و به زودی برای رای‌گیری در صحن شورا مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سیزدهمین دوره از طرح«چهارشنبه‌های فرهنگی» توسط علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۴ شهرداری تهران برگزار شد که در این بازدید محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ شهرداری تهران و جمعی از معاونان و مدیران منطقه سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران را همراهی کردند.

در این بازدید علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ابتدا در مزار شهدای گمنام بوستان نارنج حضور یافت و سپس از باغ گیاه شناسی بوستان نارنج بازدید کرد و گفت: مشارکت شهروندی در باغ گیاه شناسی کاملا قابل مشاهده است و بسیاری از شهروندان منطقه ۱۴ به صورت علمی و عملی در این باغ گیاه شناسی  آموزش می‌بینند.

وی افزود:  با توجه به گسترش آپارتمان نشینی در شهر تهران وجود یک باغ گیاه شناسی می تواند کمک شایانی در شور و نشاط اجتماعی باشد تا همه شهروندان از این مجموعه بتوانند استفاده کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدید از پروژه‌های فرهنگی منطقه ۱۴ از عمارت وثوق الدوله بازدید کرد و گفت: عمارت وثوق الدوله بیش از یک قرن قدمت دارد؛ به همین منظور این عمارت اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: از سال ۹۸ این عمارت تحویل شهرداری تهران شد و از همان زمان اقدامات لازم برای حفظ این بنا صورت گرفت و تاکنون ۲۰ درصد مرمت و بازسازی پروژه انجام شده و طبق قول های داده شده تا اسفند ماه امسال این پروژه تکمیل می‌شود.

نادعلی ادامه داد: تلاش مدیریت شهری این است که این بنا به حالت تاریخی قبل برگردد و در صورت تکمیل‌، کاربری فرهنگی برای عمارت وثوق الدوله  تعریف خواهد شود.

وی گفت: این بنا باید در اختیار تمامی شهروندان قرار بگیرد تا بتوانند از این مجموعه تاریخی با پیوست فرهنگی بازدید کنند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از روند تکمیل پروژه مسجد آدینه بازدید کرد  و  در جریان روند پیشرفت این پروژه مذهبی فرهنگی قرار گرفت و سپس در کانون فرهنگی امام رضا(ع) و درمیان فعالان فرهنگی جوان این مجموعه فرهنگی حضور یافت.

نادعلی  در بازدید از مجموعه ورزشی و زورخانه شهدای دولاب ضمن ابراز تاسف از عدم بهره برداری از این ظرفیت گفت: در تمام مناطق مجموعه های ورزشی وجود دارد که برخی تعطیل هستند. از یک سال پیش که این مجموعه ها تحویل مدیریت شهری شده اند برای فعال کردن این مجموعه ها تلاش شده و برخی پس از تعمیر و اورهال بهره برداری شدند و بخشی هم همچنان تعطیل هستند. 

وی افزود: اختصاص منابع و روال اداری در واگذاری به پیمانکاران نیاز به اصلاح اساسی دارد و قوانین باید متناسب با مشارکت مردمی باشد اما امروز در این حوزه خلاهای قانونی وجود دارد. به هر حال براساس مذاکرات صورت گرفته با رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران مقرر شد این مجموعه در مدت یک تا دو ماه دیگر تعیین تکلیف شود.

وی به اصلاح نظامنامه سازمان ورزش هم اشاره و عنوان کرد: برای رفع خلاهای قانونی نظامنامه جدید سازمان ورزش تهیه و به زودی برای رای گیری در صحن شورا مطرح می‌شود. براساس این نظامنامه قرار است مجموعه های کوچک مقایس به مناطق واگذار شود. چرا که شهرداری های مناطق توانایی دارند با منابع مالی تحت نظارت و ضوابط سازمان ورزش مجموعه ها را مدیریت کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از مسجد تاریخی  بقیه الله  و روند پیشرفت پروژه امام زاده چهل تن دولاب  بازدید کرد و گفت: این مجموعه مذهبی قدمت بالایی در شهر تهران دارد و نیازمند بازسازی و مرمت داشت که با همکاری خیرین و شهرداری منطقه ۱۴ این مجموعه در حال بازسازی است و امیدواریم سال آینده این مجموعه مذهبی تکمیل شود.

نادعلی در ادامه به فعالیت های فرهنگی درمنطقه ۱۴  شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: منطقه ۱۴ شهرداری تهران در زمینه فرهنگی عملکرد مثبتی داشته است.

همچنین در ادامه طرح چهارشنبه های فرهنگی، نادعلی با معاونان و مدیران منطقه ۱۴ شهرداری تهران و نخبگان فرهنگی این منطقه با رویکرد فرهنگی گفتگو کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  همچنین با خانواده شهید  گلاب شکر از شهدای منطقه ۱۴ تهران دیدار و گفتگو کرد و سپس در مسجد شهید بهشتی منطقه ۱۴ تهران حضور پیدا کرد و با شهروندان این منطقه دیدار کرد.

انتهای پیام/

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 38241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =