پیشرفت ۹۳ درصدی پروژه‌های توسعه محله‌ای در منطقه ۵/ ۱۰۰ بوستان مناسب‌سازی شد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از مناسب‌سازی کامل ۱۰۰ بوستان منطقه پنج خبر داد و گفت: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه محله‌ای منطقه پنج ۹۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار شهر، نرگس معدنی پور در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش بازدید از محلات منطقه پنج، اظهار کرد: با توجه به ضرورت اجرای طرح های توسعه محله ای و ایجاد رضایتمندی عمومی به دنبال اجرای این طرح ها، بازدیدی در قالب طرح رصد از منطقه پنج صورت گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعتبار ابلاغی سال ۱۴۰۱ برای پروژه های توسعه محلی این منطقه ۲۶۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده و ۹۹ درصد تأمین اعتبار و پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد حاصل شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی برای پروژه های مستمر و غیرمستمر حاصل شده است. چهار پروژه پیشرفت صفر تا ۴۰ درصدی داشتند که احداث بوستان خجسته پور و تجهیز اماکن ورزشی خیابان مجاهدین شامل این چهار طرح می شود.

وی با بیان اینکه منطقه پنج تعداد ۲۲ محله و ۲۷ سرای محله دارد، یادآور شد:  ۱۷ کیلومتر مناسب سازی در این منطقه صورت گرفته و ۴۲ هزار تن توزیع آسفالت انجام شده که رتبه اول را در این زمینه دارد.

معدنی پور با بیان اینکه احداث باغ گلاریس در سال گذشته انجام شده که از پروژه های ۳۰/ ۷۰ به شمار می رود، تصریح کرد: اجرای این طرح رضایتمندی بالایی را از سوی شهروندان منطقه به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه احداث پیاده رو مقابل برج جام جم نیز از پروژه های این منطقه بوده است، گفت: بهسازی بوستان اقتصادی و احیای زمین چمن مصنوعی علامه طباطبایی نیز در سال قبل آغاز شده و به پایان رسیده اند. بازگشایی و اصلاح هندسی ۲۰ متری گلستان شرقی به ستاری دیگر طرحی بود که در سال ۱۴۰۱ شروع شد و در ابتدای امسال به نتیجه رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به بهسازی سرای محله جنت آباد، اظهار کرد: جمع آوری آبهای سطحی و همچنین روانسازی عبور و مرور در قالب اصلاح هندسی و ایجاد رفیوژ میانی در شهران از دیگر طرح های توسعه محلی منطقه پنج به شمار می رود که به اجرا رسیده است.

معدنی پور با بیان اینکه مجموعه ورزشی شهربانو از طرح های حوزه فرهنگی است که سال قبل احداث شد، گفت: فاز اول احداث باغ ایرانی و گود مهتاب نیز  در سال قبل انجام شده است. ۱۰۰ بوستان منطقه پنج به صورت صددرصدی مناسب سازی شده و کیفیت اجرای آن بالا بوده است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین شهرداری باید پیش از برگزاری مراسمات نسبت به اختصاص اعتبار به مناطق حاضر در مرزها اقدام کند، یادآور شد: غنی سازی اوقات فراغت، آموزش های شهروندی، آموزش های حوزه سلامت و توانمندسازی بانوان و مواردی از این قبیل بودجه کمتری داشتند که باید در تخصیص بودجه به مناطق بازنگری صورت بگیرد و به موقع اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اداره کل امور بانوان و شرکت ساماندهی مشاغل به بازارچه ها نظارت می کنند، تصریح کرد: مناطق این ظرفیت را برای نظارت دارند اما همانطور که گفته شد بر عهده اداره کل امور بانوان و شرکت ساماندهی مشاغل است.

انتهای پیام/

۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 38350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =