اجرای طرح تابستانه مبارزه با جانوران مضر شهری در خیابان شکوفه

طرح مبارزه با جانوران موذی با هدف کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و افزایش سلامت شهروندان و بهداشت محیط شهری در محلات منطقه به اجرا درآمده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، علی زیاری شهردار ناحیه یک منطقه در این باره گفت: طرح مبارزه با جوندگان موذی همزمان با آغاز فصل گرما با استفاده از طعمه آغشته به سم در محل‌هایی که عرضه مواد غذایی در آن‌ها زیاد است در جوی‌های روباز و محل های دفع فاضلاب و آب‌های سطحی و محل‌هایی که احتمال تردد موش‌ها بیشتر است؛ اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای این طرح به صورت ضربتی در محدوده خیابان شکوفه افزود: با توجه به گرم شدن هوا و انتقال سریع بسیاری از بیماری‌ها توسط جانوران مضر شهری و همچنین ضرورت پاکسازی محلات منطقه از وجود این جانوران، طرح مذکور به صورت ویژه در محدوده خیابان شکوفه و خیابان‌های اطراف اجرا شد.

زیاری با اشاره به اقداماتی چون شناسایی کلونی‌ها، پاکسازی لانه‌های مخفی جانوران موذی، طعمه‌گذاری شامل تله چسبی و سم گذاری، گفت: با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای موفق این طرح، در بحث آموزش و آگاهی بخشی به شهروندان نیز نصب بنرها و تابلوهای اطلاع رسانی و توزیع بروشور در نقاط مختلف منطقه از جمله در محلات ناحیه یک انجام شده است.

انتهای پیام/

۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 38681

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =