تخصیص بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه به هزار و ۶۰۰ پروژه انتخابی شهروندان

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از تخصیص بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ۱۶۰۰ پروژه انتخابی مردم در قالب طرح من شهردارم خبرداد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ امیر شهرابی در نشست تخصصی آسیب شناسی نخستین رخداد «من شهردارم» که با حضور مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد؛ گفت: اجرای نخستین رویداد طرح من شهردارم منجر به تخصیص بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه سرمایه ای شهرداری برای ۱۶۰۰ پروژه منتخب مردمی شد.
وی با بیان اینکه پروژه من شهردارم در سال گذشته در مدت کوتاهی طراحی و اجرا شد و توانست موفق شود، افزود: در حال آسیب شناسی این طرح هستیم تا در سال دوم نقاط ضعف پروژه رفع شود.
مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران ادامه داد: در چهارچوب برنامه های کلان و اهداف مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری به ویژه برنامه چهارم توسعه؛ مشارکت شهروندان در اداره شهر، بودجه ریزی مشارکتی و انتخاب مشارکتی پروژه های شهری در پایتخت اولویت دارد که این رویکرد در قالب طرح من شهردارم اجرا شد.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه یک کار تیمی است، بیان کرد: تمام زیر مجموعه های شهرداری تهران در این زمینه فعالیت کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
شهرابی با اشاره به اینکه سامانه من شهردارم در حال تکمیل است، یادآور شد: در نظر داریم تا این سامانه به عنوان یک سامانه همیشگی قابل دسترس شهروندان و مدیریت شهری باشد.
وی تاکید کرد: برای اولین بار در بودجه شهرداری تهران ۱۶۰۰ پروژه شهری در قالب ۳۶۰۰ میلیارد تومان بودجه توسط مردم انتخاب شده است.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در ادامه گفت: در نظر داریم در میان مردم گام های تاثیرگذاری در حوزه اعتماد سازی برداریم. به این صورت که مراحل اجرای پروژه ها را  به مردم گزارش داده تا آنها بدانند به نظراتشان در اداره محله و شهر خود ترتیب اثر داده شده است.
وی افزود: این طرح یک شبه قابل اجرا نیست و باید برای آن تلاش و فرهنگ سازی کرد تا این طرح به مرور در میان شهروند جا بیفتد.
شهرابی ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا طرح من شهردارم  در شهرداری نیز نهادینه شود تا در ادوار آینده شهرداری به صورت یک کار مهم اجرا شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که در سال گذشته در مقابل اجرای طرح من شهردارم بود؛ بیان کرد: شرایط کشور در سال گذشته خاص بود و جمع آوری اطلاعات قدری مشکل بود و اگر هم نظری ثبت شده تلاش دوستان به صورت میدانی بوده است.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در پایان یادآور شد: اگر در اجرای این طرح مشکلاتی وجود داشته به خاطر نو و جدید بودن این پروژه بود. اما در سال دوم در نظر داریم تا مشکلات این طرح را حل کنیم.
انتهای پیام/
 

۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 38821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =