لزوم ارتباط دو طرفه شهروندان و شهرداری 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به لزوم ایجاد ارتباط دو سویه میان شهروندان و شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ محمد آخوندی در نشست تخصصی نخستین رویداد طرح من شهردارم ضمن تبریک به مناسبت ایام ذی حجه و عید غدیر خم گفت: از تمام کسانی که در اجرای رخداد من شهردارم تلاش کردند، تشکر می کنم. 
وی افزود: باید به تلاش گذشتگان احترام گذاشت؛ در بودجه ریزی مشارکتی در دوره های دیگر افرادی تلاش هایی را انجام داده اند و از تمام کسانی که در دوره های قبلی شورا و شهرداری در این زمینه تلاش کرده اند تشکر می کنم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: اجرایی شدن نتایج طرح من شهردارم در بودجه ۱۴۰۱  شهرداری تهران دیده شده بود و امسال نیز شهرداران نواحی و مناطق تلاش کردند تا بیش از ۱۰۰۰ پروژه توسعه محله اجرایی شود.
وی بیان کرد: خوشبختانه مبانی قانونی مشخصی در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم که مشارکت واقعی مردم را در تمام عرصه ها رقم زده است.
آخوندی یادآور شد: در مدیریت شهری نیز در قانون اساسی و قانون شوراها اشاره شده است و در برنامه های توسعه شهری به جلب این مشارکت تاکید شده است.
وی تاکید کرد: این طرح هزینه ها را کم و از اتلاف منابع مالی جلوگیری می کند اما اگر مردم خودشان را سهیم در اجرا و مدیریت پروژه ها ببینند مشارکت بیشتری در اداره شهر خواهند داشت.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: باید در اجرای طرح من شهردارم قبل، حین و بعد از اجرای این طرح باید برنامه ریزی داشته باشیم. شاید ذهنیت مردم نسبت به اجرای این طرح مثبت نباشد، اما باید با ایجاد سیستم های تشویقی مشارکت مردم را جلب کنیم.
وی با تاکید بر اینکه کار ما نباید به عنوان یک کار نمایشی معرفی شود که تنها در بازده زمانی خاصی معرفی می شود؛ افزود: باید کار تبلیغی و تبیینی مناسبی انجام دهیم؛ یکی از راه ها این است که سراغ معتمدان محله ها برویم و کار را برای این افراد تبیین کنیم تا آنها بپذیرند.
آخوندی ادامه داد: در عین حال که تمام درخواست های قشرهای مختلف شهروندان را در نظر گرفتیم، باید به نظرات این افراد یک ضریب بدهیم. به عنوان مثال اگر یک نخبه و یا معتمد محل نظر داد با نظر یک فردی که زیاد به موضوعات محله آشنا نیست فرق داشته باشد.
وی بیان کرد: زمان و مکان اجرای این پروژه نیز بسیار مهم است‌ گاهی اوقات نیاز است تا جلساتی با افراد شرکت کننده برگزار  و یا صحبت کنید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران یادآور شد: طرح من شهردارم باید دائمی و مستمر باشد و مکانیزمی در نظر گرفت تا مردم به صورت مرتب نظرات خود را اعلام کنند.
وی تاکید کرد: باید ارتباط با مردم دو طرفه باشد و مردم  مسیر را ببینند. باید به صورت مرتب گزارش اجرای تصمیمات مردم در پروژه های محلی و منطقه ای گزارش شود تا اعتماد مردم بیشتر شود.
آخوندی در ادامه گفت: باید از فضای رسانه نیز به خوبی استفاده کرد و این کار باید پیوست رسانه ای نیز داشته باشد. گاهی اوقات تبلیغات بیش از اندازه نتیجه عکس دارد.
وی افزود:  این پروژه های توسعه محله ای کوچک مقیاس است و اعتبار کمی دارد اما همانطور که می دانید این طرح ها رضایت مندی بیشتری دارد. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: ما به عنوان شورای شهر و کمیسیون بودجه وظیفه نظارت را برعهده داریم و بر این طرح نیز نظارت می کنیم . این نظارت با هدف بررسی روند اجرای کارهای مدیریت شهری است تا مشکلات و ایرادات را بررسی و منتقل کنیم.
وی بیان کرد: شهرداری و شورای شهر جدای از هم نیست. اما وظیفه نظارتی خود را برعملکرد شورای شهر همچنان حفظ می کنیم.
انتهای پیام/
 

۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 38828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =