اختصاص ۱۰ درصد از بودجه سرمایه‌ای شهرداری به طرح‌های توسعه محله‌ای

معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران از تخصیص ۱۰ درصد از بودجه سرمایه‌ای شهرداری تهران به پروژه‌های توسعه محلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مجید باقری در نشست تخصصی نخستین رویداد من شهردارم گفت: ۱۰ درصد از بودجه سرمایه ای شهرداری برای اجرای طرح های توسعه محلی و منتخب شهروندان اختصاص داده شد.
وی افزود: یکی از استراتژی های محورهای تحولی شهردار تهران مردمی سازی طرح های شهری است.
معاون شهردار تهران ادامه داد: به جای برنامه ریزی برای شهروندان باید به سمت برنامه ریزی با شهروندان و توسط آنها پیش برویم.
وی با بیان اینکه شهردار تهران به جلب مشارکت شهروندان و پرهیز از حرکت های نمایشی تاکید دارد، یادآور شد: ما به  طرح من شهردارم به عنوان یک کار آماری نگاه نمی کنیم بلکه کاری برای مردم است. 
باقری با اشاره به اینکه در طرح من شهردارم سال گذشته ورودی های آن از پروژه هایی مانند رصد مناطق، سامانه ۱۳۷ و قرار خدمت ها استخراج شد، بیان کرد: نقطه قوت پروژه این بود که ۱۹۲ پروژه انتخابی این طرح به پایان رسیده است.
وی یادآور شد:  این کار سرمایه اجتماعی در مردم ایجاد می کند که شهرداری به نظر آنها احترام گذاشته و طرح پیشنهادی آنها اجرا شده است.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: در شهرداری تهران ۱۰ درصد از بودجه سرمایه ای برای اجرای این پروژه ها اختصاص داده شده است.در دنیا این رقم بین ۷ تا ۱۴ درصد است.
وی در ادامه گفت: متولیان معرفی پروژه ها باید در انتخاب پروژه ها دقت زیادی داشته باشند تا طرح هایی که کاملا قابل اجراست را معرفی کنند و در رقابت افزایش تعداد پروژه ها با سایر سازمان ها و مناطق هم قرار نگیرند.
باقری  افزود: اکنون باید مکانیزمی طراحی شود تا به مردم درباره پروژه های محله ای اطلاع رسانی درست انجام شود.
وی ادامه داد: شخص شهردار تهران نسبت به پیشرفت پروژه های محله ای حساس است که این مساله اتفاق خوبی است.  تاکید شهردار این است که ماهانه میزان پیشرفت پروژه ها به ویژه توسعه محله ای گزارش ارائه شود.
انتهای پیام/

۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 38831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =